محل تبلیغات شما

<--306px-->
یو ان اچ سی آر: یو ان اچ سی آر:

یو ان اچ سی آر:" در زمستان امسال، مردم افغانستان مجبورند، بین گرما و غذا یکی را انتخاب کنند؛

یو ان اچ سی آر، روز سه شنبه ۲۰ دسمبر، با نشر توییتی گفته است که زمستان امسال، برای مردم افغانستان پرچالش و دشوار است و آن‌ها مجبور هستند که بین گرما و غذا یکی را انتخاب کنند.

این اداره گفته است که حمایت‌های بین‌المللی، برای خانواده‌های نیاز افغانستان کمک کننده خواهد بود.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ( آی سی آر سی) هم روز جمعه گذشته با نشر گزارش‌های ویدیویی در حساب توییتر خود از مواجه بودن مردم افغانستان با فقر شدید و سرما در زمستان پیش‌رو و افزایش بیماری کودکان خبر داده بود.

چندی قبل سازمان ملل متحد نیز با نشر توییتی ابراز نگرانی کرده و نوشته بود که مردم افغانستان در زمستان پیش‌رو، با دو مشکل عمده:" گرسنگی و سرما" روبرو هستند.

پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان، فقر و بی‌کاری به گونه‌ی بی‌پشینه افزایش یافته است و میلیون‌ها نفر غذای کافی برای خوردن ندارند، سرمای زمستان مشکلات مردم را چند برابر افزایش داده است.

علاوه بر این چالش‌ها که زندگی را در کام شهروندان افغانستان تلخ کرده است، بالا رفتن قیمت‌ مواد خوراکه و زغال‌سنگ، بر نگرانی آن‌ها افزوده است.

محمد حسین، باشنده‌ی"پل سوخته" کابل، روزگار سخت و طاقت فرسا را پشت‌سر می‌گذراند. او دست‌فروشی می‌کند و از نبود کار و بار شکایت دارد.

محمد حسین می‌گوید:" کار نیست، طالبان برای ما اجازه نمی‌دهند که در سرک کراچی‌ خود را ایستاده کنیم. کار نیست و تمام چیز قیمت شده، بیخی دیوانه شده‌ام. زغال ندارم که خانه خوده گرم کنم، نان کافی ندارم و قیمت یک نان به سختی پیدا میشه. بچه‌هایم نان کافی نمی‌خورند و از اینکه در خانه‌ی سرد زندگی می‌کنند، پیش خانواده خود شرمنده هستم. نمی‌فامم چه کار کنم... چه کارکنم ... این وضعیت بخدا تحمل نمیشه."

علی‌رضا، باشنده‌ی کابل به مجله اورال می‌گوید:" طالبان هر روز اعلان می‌کنند که زغال را ارزان می‌کنند و ما هم منتظر می‌مانیم که زغال ارزان شود و چند روز بعد می‌بینبم که قیمت زغال بالاتر رفته است."

مطالب بیشتری در این بخش