محل تبلیغات شما

<--306px-->
مجازات با ضربات شلاق، شهروندان افغانستان را نگران کرده است؛ مجازات با ضربات شلاق، شهروندان افغانستان را نگران کرده است؛

مجازات با ضربات شلاق، شهروندان افغانستان را نگران کرده است؛

طالبان در این اواخر، مجازات با ضربات شلاق را عام کرده‌اند و در آخرین مورد، آن‌ها ۲۲نفر را در شبرغان مرکز ولایت جوزجان، با ضربات شلاق مجازات کردند.

منابع محلی از شمال افغانستان" شبرغان"، گزارش داده‌اند که گروه طالبان روز یک‌شنبه، ۲۷ قوس، ۲۲ نفر را در ورزش‌گاهی در شبرغان مرکز ولایت جوزجان با ضربات شلاق مجازات کردند.

این منبع می‌گوید که در بین ۲۲ نفر که توسط طالبان شلاق زده‌ شده‌اند، ۳ زن نیز شامل می‌باشد.

افراد که مورد مجازات گروه طالبان قرار گرفته‌اند؛ به اتهام‌های دزدی، فرار از منزل، فروش مواد مخدر و زنا در دادگاه طالبان محاکمه و از ۳۰ الی ۵۰ ضرب شلاق، محکوم شده بودند.

اجرای حکم شلاق‌زنی توسط طالبان، با واکنش‌های تند جهانی روبرو شده‌اند و نهادهای جهانی به شمول سازمان ملل متحد، از عام ساختن مجازات با ضربات شلاق از سوی طالبان، ابراز نگرانی کرده و آن‌ را خلاف ارزش‌های انسانی دانسته است.

شهروندان افغانستان نیز، از عام ساختن این نوع مجازات ابراز نگرانی کرده‌اند و می‌گویند که طالبان، گام به گام به سوی خشونت می‌روند و افغانستان را به سال‌های حکومت قبلی‌شان در افغانستان می‌برند.

محمد زمان، نویسنده و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با مجله اورال می‌گوید:" طالبان افغانستان را به سوی تاریکی می‌کشاند و آن‌ها عملی‌ساختن قوانین شرعی را مانند، دوره‌ی نخست حکومت‌شان در سر دارند، به زودی قطع کردن عضو را نیز، عام خواهند کرد."

محمد زمان در ادامه‌ی حرف‌هایش از نهاد‌های جهانی و سازمان ملل متحد، خواستار رسیدگی به اوضاع افغانستان شده و از آن‌ها خواسته‌ است که از محکوم‌ساختن و شعار بگذرند، اقدام عملی کنند و با طالبان برخورد جدی نمایند.

مطالب بیشتری در این بخش