محل تبلیغات شما

<--306px-->
کسبه‌کاران، از رفتار نیروهای امنیتی طالبان به ستوه آمده‌اند؛ کسبه‌کاران، از رفتار نیروهای امنیتی طالبان به ستوه آمده‌اند؛

کسبه‌کاران، از رفتار نیروهای امنیتی طالبان به ستوه آمده‌اند؛


علی‌اصغر، یکی از کسبه‌کاران و شهروند کابل است که در ناحیه سیزدهم" ایست‌گاه سرپل" دشت برچی، دکان" ترمیم وسایل موتر" دارد. او و دیگر کسبه‌کاران که در یک سرای بزرگ، مصروف کار و بارشان هستند؛ از اخاذی و زورگیری نیروهای امنیتی حوزه سیزدهم حکومت طالبان، به ستوه آمده‌اند و می‌گویند که طالبان‌، به بهانه‌های مختلف پول‌ستاتی می‌کنند.

علی‌اصغر به مجله اورال می‌گوید:" دو ماه قبل از هر دکان" ترمیم و فروش وسایل و پرزه‌های موتر" که مربوط سرای ما می‌شود، سی‌هزار(۳۰۰۰۰) افغانی به بهانه‌ی مالیات یک‌ساله، گرفته بودند و حالا"امروز" بازهم یکی از نیروهای امنیتی حوزه سیزدهم، داخل سرای شده و از هر دکان، شصت هزار( ۶۰۰۰۰) افغانی خواسته است.

قرار گفته‌های علی‌اصغر و دیگر کسبه‌کاران این سرای، این نیروی مسلح حوزه سیزدهم، سه تن از دکان‌داران را لت و کوب کرده است.

قربان، یکی از کسبه‌کارانی است که توسط این نیروی امنیتی طالب، مورد لت و کوب قرار گرفته است. او به مجله اورال می‌گوید:" وقتی من گفتم کار وبار نیست و ما نمی‌تانیم پول بدهیم، او من را با سیلی و لگد و سپس با شلاق، لت و کوب کرد."

این کسبه کاران مدعی هستند که نیروهای طالب، زورستانی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف از مردم کسبه‌کار، پول می‌گیرند.

عبدالله، سرای دار و محافظ دکان‌ها می‌گوید:" طالبان ماهانه مبلغ پنجاه‌هزار(۵۰۰۰۰) افغانی، را بخاطر مالیات و صفایی‌شهر از مالک سرای می‌گیرند و برعلاوه‌ی این، مقدار زیادی مالیات از مالکین دکان‌ها می‌گیرند و اضافه براین به بهانه‌های متفاوت از کسبه‌کاران و دکان‌داران پول می‌گیرند.

دکان‌داران می‌گویند که پس از ثبت شکایت‌شان در آمریت حوزه سیزدهم، به آن‌ها گفته شده است:"او(نیروی امنیتی متهم به زورستانی و خشونت) دیوانه است و چیزی نمی‌‌فهمد."

شاهدین عینی و دکان‌داران، در واکنش به این سخنان آمریت حوزه سیزدهم می‌گویند که حوزه نباید شخصی دیوانه را در کار بگمارد و سلاح در اختیارش قرار دهد.

این سخن آمریت حوزه سیزدهم شهر کابل، به نظر شاکیان مضحک و تمسخرآمیز است. 

مطالب بیشتری در این بخش