محل تبلیغات شما

<--306px-->
باشندگان سرپل: طالبان می‌خواهند، زمین‌های مردم را غصب کنند؛ باشندگان سرپل: طالبان می‌خواهند، زمین‌های مردم را غصب کنند؛

باشندگان سرپل: طالبان می‌خواهند، زمین‌های مردم را غصب کنند؛

باشندگان مرکز ولایت سرپل، در اعتراض به غصب زمین و کوچ‌دادان‌های اجباری توسط گروه طالبان دست به اعتراض زده‌اند.

باشندگان این منطقه در اعتراض روز دوشنبه ۲۸ قوس، می‌گویند که طالبان برای هشت قریه‌ی مرکز ولایت سرپل، ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند که زمین‌های خود را ترک کنند؛ در غیر آن با برخورد نظامی روبرو می‌شوند.

دفتر نخست وزیر حکومت طالبان اعلان کرده است که زمین هشت روستا در مرکز ولایت سرپل، مربوط به ناقلین پشتون است.

دفتر نخست وزیر طالبان طی یک نامه‌ی رسمی، دستور داده است که زمین‌های هشت روستا در مرکز ولایت سرپل را که به ادعای آن‌ها به مردم (وردک) قوم پشتون تعلق دارد، از صاحبان فعلی  پس بگیرند.

به ادعای طالبان و دفتر نخست وزیر این گروه، زمین‌های زراعتی این هشت روستا، در زمان سلطنت محمدظاهرشاه برای قوم پشتون(مردم وردک) داده شده است.

غیاث‌الدین، یکی از معترضان در جریان اعتراضات می‌گوید:" زمین‌ها مال شخصی ما است و ما از هر زمین، اسناد و مدارک قانونی و شرعی داریم اما، طالبان می‌گویند زمین‌های هشت‌ قریه در مرکز ولایت سرپل، مربوط به ناقلین قوم پشتون است و مالک‌های آن باید، زمین‌ها را تسلیم حکومت طالبان کرده و منطقه را نیز ترک کنند.

غیاث‌الدین می‌گوید:" طالبان در حالی مالکیت زمین را به قوم پشتون نسبت می‌دهند که اکثریت زمین‌ها از پدر و پدرکلان‌های ما به میراث مانده است و اسناد شرعی و قانونی در دست داریم."

طالبان در یک‌سال حکومت‌شان، در مناطق مختلف کشور دست به غصب زمین زده‌اند و باشندگان آن‌ را، مجبور به کوچ اجباری کرده‌اند.

مطالب بیشتری در این بخش