محل تبلیغات شما

<--306px-->
جنبش روشنايى  در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان جنبش روشنايى  در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان

جنبش روشنايى در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان

  امروز جمعه ٢٢ جولای

شماري از شخصيت هاي اجتماعي و فرهنگي مردم افغانستان در هالندي در طي ديداري با سفير افغانستان مقيم لاهه، با تاكيد بر همبستگي شان با جنبش روشنايي در افغانستان نامه اي را تسليم داكتر عبيدالله عبيد سفير افغانستان در اين كشور نموده با تاكيد خواستار عبور لين برق ٥٠٠ كيلوولت از مسير باميان شدند.

متن نامه

سفیرمحترم افغانستان........

شما در جریان هستید که جنبش روشنایی مدتی است که در داخل و خارجکشور شکل گرفته است. این جنبش در اعتراض به بی عدالتی که دولت مردان افغانستان در مناطق مرکزی کشور روا داشته اند و بخصوص تغییرمسیرلین برق 500 کیلو ولت توتاپ از بامیان به سالنگ، فریاد عدالتخواهی سرداده اند. حضور میلیونی مردم در تظاهرات کابل و تظاهرات گسترده در کشورهای اروپایی، امریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، جاپان و سایر نقاط جهان نشان داده است که این جنبش برخواسته از متن مردم است و خواسته های برحق مردم خود را مطالبه می کند. اکنون در این نامه چند نکته را یاد آور می شویم:

1- تردیدی نیست که ادامه اعتراضات بهای سنگینی چه از نظرسیاسی و وجهه بین المللی وچه از نظرامنیتی و اقتصادی برای حکومت افغانستان داشته است. اعتراضات گسترده جهانی جنبش روشنایی وجه بین المللی حکومت افغانستان را نزد جامعه جهانی خدشه دار ساخته و حضور اشرف غنی در لندن و ورشو با اعتراضات گسترده مواجه گردید و نیزتظاهرات میلیونی مردم در کابل در حمایت از جنبش روشنایی نشان داد که دولت افغانستان تا چه اندازه به سرعت از مردم خود فاصله می گیرد و وعده های انتخاباتی را که داده بود فراموش کرده است.

2- دولت مردان افغانستان بجای پاسخ گویی به خواسته های برحق مردم، متاسفانه برای تضعیف جنبش روشنایی تهمت هایی متعددی را به این جنبش روا داشته است. از جمله براندازی حکومت افغانستان و همدستی با شخصیت هایی اپوزیسیون که تا دیروز خود در چوکات دولت بودند، از جمله این اتهامات است. در حالی جنبش روشنایی در داخل و خارج کشور از هیچ شخصیتی و گروه خاصی در داخل و خارج پیروی نمی کند.

3- جنبش روشنایی برخلاف اتهاماتی که از سوی دولتمردان افغانستان داده می شود، قصد براندازی حکومت را ندارد و در آینده نیز نخواهد داشت، امابر اجرای عدالت، انکشاف متوازن، حقوق شهروندی مساوی برای همه افغانها، ریشه کن کردن فساد اداری، تامین امنیت راههای مسافرتی شهروندان و عملی کردن وعده هایی که در کمپین های انتخاباتی برای مردم داده اند، مبارزه می کند و در این راستا تا تحقق خواسته های بر حق خود مصمم به ادامه مبارزه است.

4- براین اساس به دولت مردان افغانستان توصیه می کنیم که بجای ایراد اتهام و تلاش برای تضعیف جنبش روشنایی، بهتر است به خواسته های ماتوجه نمایید. تاکنون دولت مردان افغاستان هزینه های سنگینی را در نشست های بین المللی مبارزه با فساد در لندن و جذب کمک های بین المللی امنیتی در کنفرانس ورشو پرداخته است و هرباری که مردم تصمیم به تظاهرات نا محدود در کابل می گیرند لرزه براندام رهبران حکومتی می اندازد. پس بهترین راه حل این است که دولتمردان خود را از مردم جدا نکند و مورد خشم مردم خود را قرار ندهد و این همه با خواسته های مردم مخالفت نکند و هنوز هم دیر نشده و لین برق 500 کیلو ولت توتاپ را به مسیر اصلی آن بامیان برگردانید و این ثروت ملی را به مسیر انحرافی و تبعیض آمیز نکشانید و درک کنید که بامیان و مناطق مرکزی افغانستان نیز جزء افغانستان است.

5- این آخرین توصیه به شما است که لین برق 500 کیلوولت توتاپ را به مسیر اصلی اش بامیان برگردانید و در غیر این صورت مبارزات و اعتراضات جنبش روشنایی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و ادامه این اعتراضات هزینه سنگینی را برای حکومت افغانستان به باور خواهد آورد که به عنوان دومین حکومت غرق در فساد در جهان شناخته شده است. درغیر این صورت، نه تنها کنفرانس بروکسل را به تظاهرات اعتراضی هزاران نفر در خارج کشور تبدیل می کنیم که در هرمسافرتی که مقامات بلند پایه حکومت افغانستان در کشورهای اروپایی، استرالیا، آمریکا و کانادا دارند، با اعتراضات جنبش روشنایی مواجه خواهند شد.

6- همانطور که مردم افغانستان و جهان می داند هزاره ها تا به حال مدنی ترین و آرامترین تظاهرات ها را در کشور برگزار کرده اند. بنابراین تامین امنیت تظاهرات کابل در روز شنبه ۲ اسد مسئولیت کامل دولت افغانستان است. اگر آسیبی از سوی حکومت به تظاهرکنندگان برسد و با ماجراجویی حکومت خونی بی گناهی بر زمین بریزد مسئولش حکومت افغانستان است و ما وظیفه خود می دانیم در هر کجایی که مسوولین حکومتی را پیدا کردیم از آنان بازخواست نماییم.

ستاد هماهنگی جنبش روشنایی در خارج از کشور

جنبش روشنايى در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان

جنبش روشنايى در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان

جنبش روشنايى در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان

جنبش روشنايى در هالند در ديدار با سفير كبير افغانستان

 

مطالب بیشتری در این بخش