محل تبلیغات شما

<--306px-->
بازداشت نمایندگان مردم مالستان در پیوند به الحاق دوباره مالستان به دایکندی ـ مجله‌ی اورال بازداشت نمایندگان مردم مالستان در پیوند به الحاق دوباره مالستان به دایکندی ـ مجله‌ی اورال

بازداشت نمایندگان مردم مالستان در پیوند به الحاق دوباره مالستان به دایکندی ـ مجله‌ی اورال

ولسوالی مالستان ولایت غزنی از بدو تأسیس ولایتی به‌نام غزنی و ولسوالی مالستان، جز از واحد اداری غزنی بوده است. اما از هنگام به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در تابستان امسال؛ این گروه برخلاف خواست‌های مردم مالستان این ولسوالی را از جمع واحدهای اداری غزنی حذف و به ولایت دایکندی اضافه نمود. پس از این اقدام غیرموجه طالبان نمایندگان مردم مالستان در تلاش برگشتاندن دوباره مالستان به غزنی کردند که تلاش‌های شان نتیجه داد و مالستان دوباره به غزنی ملحق ساخته شد.
اینک والی ولایت دایکندی فرمان شخص رئیس‌الوزرای گروه طالبان را به دست آورده است که بر مبنای آن مالستان دوباره به دایکندی ملحق ساخته شده و از غزنی جدا ساخته شود.
به دنبال این اقدامات متناقض گروه طالبان این بار دوباره مردم مالستان در تلاش لغو دوباره‌ی این فرمان ظالمانه و قرون اوستای برآمده و نمایندگانی به تعداد چهارتن روز شنبه به دفتر والی غزنی برای حل این معضل مراجعه نمودند. والی طالبان برای غزنی در عوض نه تنها گوش به حرف مردم نه داده بلکههرچهار نماینده و محاسن سفیدان ولسوالی مالستان را تحقیر و بازداشت کرده است. اینک این نمایندگان و محاسن سفیدان چند روز است که در بند گروه طالبان هستند.
امروز دوشنبه یک گروه ۳۰ نفری از محاسن سفیدان مالستان با والی طالبان مذاکرات را آغاز کرده اند و دیده شود که طالبان با مردم است یا برخلاف اراده ی مردم مالستان.
تا این جای کار دیده شده که طالبان در برابر مردم مالستان تبعیض آشکار داشته است و همواره در پی خلق مشکل بوده است.

مطالب بیشتری در این بخش