محل تبلیغات شما

<--306px-->
20 کشته، 32 زخمی و 3000 خانه ویران شده در سیلاب ناگهانی در لوگر 20 کشته، 32 زخمی و 3000 خانه ویران شده در سیلاب ناگهانی در لوگر

20 کشته، 32 زخمی و 3000 خانه ویران شده در سیلاب ناگهانی در لوگر

به گفته مولوی عنایت الله شجاع، والی این ولایت، بر اثر سیلاب های فاجعه بار در ولسوالی خوشی در ولایت لوگر، دست کم 20 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 30 نفر زخمی شده اند. خبرگزاری طلوع افغانستان به نقل از شجاع گزارش داد: «بر اثر این سیلاب ها 20 تن کشته و 32 تن دیگر زخمی شده اند. چهار نفر ناپدید شده اند و حدود 3000 خانه ویران شده است.

به گفته وزارت امور داخله کشور، سیل اخیر در افغانستان در یک ماه گذشته در مجموع جان نزدیک به 165 نفر را گرفته و دست کم 300 نفر را در بیش از 20 ولایت مجروح کرده است. همچنین خسارات مالی قابل توجهی برای شهروندان به همراه داشت زیرا صدها خانه به طور کامل یا جزئی ویران شدند.

مولوی عبدالله مفکر، رییس حوادث طبیعی لوگر گفت: "وضعیت فوری است، زنان و کودکان گرفتار شده اند و تلاش ها برای نجات خانواده ها ادامه دارد و در برخی مناطق حتی رانندگی با موتر برای نجات غیرممکن است."

به گزارش ANI، ولسوال یپدا، مولوی میرهاشم حزب الله مدعی شد: «صدها نفر در دام افتاده اند و هزاران جریب زمین ویران شده و بسیاری از خانه ها نیز ویران شده اند».

سیل در افغانستان
علاوه بر این، تا 15 اگست، 32 نفر در نتیجه سیلاب های ناگهانی در شمال افغانستان که به دلیل بارش های سیل آسا به وجود آمده است، جان خود را از دست داده اند. بر اساس گزارش ها، در پی سیلاب در ولسوالی های شینواری و سیاه گرد ولایت پروان، بیش از 20 نفر زخمی و ده ها نفر ناپدید شدند.

قابل ذکر است، خبرگزاری دولتی باختر گزارش داد که زنان و کودکان در میان افرادی بودند که در سیل جان باختند. کمپین جستجو و نجات از دوشنبه 15 اگست آغاز شد.

برعلاوه، در سه ولسوالی پروان، سیلاب به تعداد زیادی از خانه ها صدمه زد. از آنجایی که این منطقه توسط کوه ها احاطه شده است، سیل ناشی از بارش های شدید به طور مرتب در آنجا رخ می دهد.

در ادامه، شمس رحمان صادقی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت نیز از آسیب دیدن صدها مسکن در این منطقه خبر داد.

رسانه های محلی گزارش دادند که روز شنبه، 13 اگست، جاری شدن سیلاب در ولایات لوگر، وردک و خوست افغانستان باعث کشته شدن 21 تن به شمول زنان و کودکان شد. گفتنی است طی چند روز گذشته در سه ولایت های شرق و مرکز کشور شاهد وقوع سیل و بارندگی شدید بوده است.

مطالب بیشتری در این بخش