محل تبلیغات شما

<--306px-->
تداوم فروپاشی رسانه‌ها؛ تلویزیون آیینه فعالیت‌های نشراتی خود را متوقف کرد ـ مجله‌ی اورال تداوم فروپاشی رسانه‌ها؛ تلویزیون آیینه فعالیت‌های نشراتی خود را متوقف کرد ـ مجله‌ی اورال

تداوم فروپاشی رسانه‌ها؛ تلویزیون آیینه فعالیت‌های نشراتی خود را متوقف کرد ـ مجله‌ی اورال

مرکز خبرنگاران افغانستان، روز چهارشنبه ۲۷ دلو اعلام کرد تلویزیون خصوصی آیینه پس از ۱۸ سال فعالیت به دلیل مشکلات مالی فعالیت خود را متوقف کرده است.

به نقل از مرکز خبرنگاران افغانستان تلویزیون خصوصی آیینه به حمایت مارشال دوستم در این مدت به فعالیت خود ادامه می‌داد و اکنون با تغییرات سیاسی این رسانه نمی‌تواند دیگر به فعالیت‌های خویش ادامه دهد.

این مرکز ضمن نگرانی از وضعیت رسانه‌ها در کشور، ابراز امیدواری کرده که با رفع مشکلات مالی و محدودیت‌های کنونی، رسانه‌های آزاد جای‌گاه واقعی خود را پیدا کنند و مردم بتوانند از حق بنیادی آزادی بیان بهره‌مند شوند.

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است پس از روی کار آمدن حکومت طالبان تعداد زیادی از خبرنگاران کار خود را از دست داده است و شماری از رسانه‌ها فعالیت‌های خویش را متوقف کرده‌اند.

برخی تحلیل‌گران به این باورند که مسدود شدن تلویزیون آیینه دلیل مالی ندارد، بلکه وضع محدودیت‌های زیاد و احتمالاًً ممانعت از سوی طالبان به این سرنوشت گرفتار شده است.

از هم پاشیدن و سقوط رسانه‌ها بیشتر فضا را برای استبداد طالبانی فراهم می کنند. با از بین رفتن رسانه‌ها جامعه به معنای واقعی تک صدا می‌گردد و صدای مردم خاموش می‌گردد.

مطالب بیشتری در این بخش