محل تبلیغات شما

<--306px-->
رئیس جدید دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه غزنی معرفی شد ـ مجله‌ی اورال رئیس جدید دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه غزنی معرفی شد ـ مجله‌ی اورال

رئیس جدید دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه غزنی معرفی شد ـ مجله‌ی اورال

عبدالغفار شمس امروز پنج شنبه، ۲۸ دلو طی محفلی از سوی رئیس دانشگاه غزنی و عبدالبصیر حنفی نماینده فوق‌العاده وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان معرفی گردید.

آقای شمس جانشین استاد سیدآصف هاشمی گردید. هاشمی چندی قبل از سوی افراد مسلح منصوب به گروه طالبان ترور شد.

چندی قبل ملایعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان گفته بود، افراد طالبان باید بدون مدرک تحصیلی به ادارات دولتی استخدام شوند. پس از این اظهارات ملایعقوب مراکز آموزشی در غزنی مخصوصاً صنوف کامپیوتر، زبان انگلیسی و سوادآموزی متقاضیان جدیدی پیدا کرده‌اند. این متقاضیان که تا چندی قبل آموختن زبان انگلیسی و کامپیوتر را یک «درجه» کم‌تر از «کفر» می‌پنداشتند اکنون تلاش دارند تا راه بیست ساله‌ی آموزش و پرورش را در چند روز بپیمایند.
یک شاهد عینی می‌گوید: "امروز شاهد یک طالب مسلح بودم که در یکی از مراکز آموزشی شهر غزنی آمده و خود را برای «پروگرام Word» صنف کامپیوتر و کلاس انگلیسی ثبت نام نمود. این کار او از آنجا جالب توجه است که در گفتگو با مدیر آموزشگاه از وی خواست تا به صورت ویژه و فشرده الی مدت ده روز پروگرام ورد را فرا بگیرد زیرا در یکی از ادارات دولتی صاحب وظیفه شده و باید بتواند کارهای اداری را توسط کامپیوتر انجام دهد.

طالبان مسلح در حالی در عطش فراگیری دانش روزاند که سردمداران شان برعلاوه‌ی همکاری پاکستان برای فرستادن نیروی متخصص انسانی، می‌خواهند خلای ناشی از برکناری‌های غیر قانونی افراد تعلیم یافته و مسلکی نظام پیشین را با آموزش دادن یک‌شبه‌ی افراد خودشان جبران نمایند.

گرچند این اقدام طالبان از نگاه برخی‌ها تعبیر به تغییر سیاست‌های این گروه در قبال آموزش و پرورش و فراگیری دانش نوین گردد، اما اصل قضیه فقط کنار زدن مدیران کارکشته و با تجربه‌ی دولت قبلی می‌باشد. شاید طالبان خوش‌بین باشد تا افراد وابسته به خودشان را به کار گمارده و حکومت یک دست و تک‌قومی- زبانی ایجاد کرده تا حمایت قبایل پشتون را برای طالبان به بار آورد؛ اما چاهی خواهد بود که دیر یا زود خود این گروه بین آن خواهد افتاد.

مطالب بیشتری در این بخش