محل تبلیغات شما

<--306px-->
وزارت تحصیلات عالی طالبان خواهان برگشت کادرهای علمی به کشور شده است ـ مجله‌ی اورال وزارت تحصیلات عالی طالبان خواهان برگشت کادرهای علمی به کشور شده است ـ مجله‌ی اورال

وزارت تحصیلات عالی طالبان خواهان برگشت کادرهای علمی به کشور شده است ـ مجله‌ی اورال

وزارت تحصیلات عالی طالبان با نشر خبرنامه‌ای از آن عده استادان دانشگاه‌ها که کشور را ترک کرده‌اند خواسته است که دوباره بر وظایف شان برگردند. این وزارت به استادان اطمینان داده‌اند که تمام حقوق مادی و معنوی شان محفوظ اند.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است: "افغانستان خانه‌ی مشترک همه‌ی اقوام بوده و در خصوص آبادانی آن همه‌ی مان مسئولیم. در نبود آبادانی، نظام تحصیلی کشور ناقص است؛ بدین اساس، وزارت تحصیلات عالی از همه‌ی استادانی که کشور را ترک کرده‌اند، دعوت به آمدن می‌نماید.
وزارت تحصیلات عالی از تمام استادان احترامانه خواهشمند است که به هدف آبادانی و پیشرفت کشور برگردند.
وزارت تحصیلات عالی تعهد می‌نماید تا همه‌ی امتیازات معنوی و اقتصادی اساتید موصوف را پرداخت نماید".

در ادامه از استادانی که بیرون از کشور به سر می‌برند با لحن ملایم و محترمانه درخواست شده است که با برگشت به وظایف شان در آبادی کشور سهیم شوند.
وزارت تحصیلات عالی در مورد استخدام کادرهای جدید افزوده است: "به همین جهت، هیئت رهبری وزارت تحصیلات عالی به هدف استخدام کادر های علمی جدید، بست‌ها را به اعلان سپرده‌است؛ از کادر هایی که وطن را ترک کرده‌اند، خواهشمندیم تا برگشته و به مسلک مقدس خویش ادامه دهند و در پیشرفت علمی کشور سهیم گردند. وزارت تحصیلات عالی تضمین می نماید و وجیبه‌ی ایمانی و ملی خود می داند که زمینه‌ی کار و سهولت‌ها را فراهم می کند.
یک بار دیگر وزارت تحصیلات عالی اساتید نامبرده را فرا می‌خواند که به وطن برگشته و مایه‌ی شان را در ترقی و آبادی کشور خود مصرف کنند".

از سوی دیگر این وزارت اطلاعیه‌ای را برای استخدام استادان جدید به نشر رسانیده و در آن چنین نوشته است: "وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، که در پوهنتون ها ومؤسسات تحصیلات عالی کادر علمی جذب نماید، به همین منظور تمام هموطنان واجد شرایط میتوانند، که برای ثبت نام به پوهنتون های مرکزي زون ها مراجعه نمایند".

این اقدامات تازه وزارت تحصیلات عالی گامی خوبی در جهت تقویت و شایسته‌سالاری در نظام تحصیلی کشور است، اما آیا طالبان به گفته‌های شان صادق‌اند. برای دریافت پاسخ نیاز به گذر زمان است.

مطالب بیشتری در این بخش