محل تبلیغات شما

<--306px-->
حملات شب گذشته بر شهر پاریس فرانسه 150 کشته و 200 زخمی برجا گذاشت حملات شب گذشته بر شهر پاریس فرانسه 150 کشته و 200 زخمی برجا گذاشت

حملات شب گذشته بر شهر پاریس فرانسه 150 کشته و 200 زخمی برجا گذاشت

گزارش ها از فرانسه حاکیست که در حملات تروریستی شب گذشته بر چند محل در شهر پاریس پایتخت این کشور، دستکم 150 نفر کشته و 200 تن دیگر زخمی شده اند.

این حملات بصورت همزمان و با فاصله اندک زمانی در چند محل مختلف شهر پاریس صورت گرفتند.

یکی از حملات بر سالن نمایش باتکلان در محله یازدهم شهر پاریس انجام صورت گرفت.

مهاجمان در باتکلان پس از تیراندازی به سوی رهگذران و شرکت کنندگان یک کنسرت، شماری از آنان را به گروگان گرفته و سپس به قتل رساندند.

براساس گزارش های منتشر شده در برخی از رسانه ها، گروگانگیری با حمله گروه ضرب پولیس زمانی به پایان رسید که 100 گروگان از سوی مهاجمان کشته شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی که از این حمله جان سالم بدر برده اند، مهاجمین با شعار "الله اکبر" بسوی جمعیت تیراندازی می کردند.

دو حمله دیگر نیز رستوران های پتی کامبوج و بل اکیپ در محله های دهم و یازدهم شهر پاریس را هدف قرار دادند.

مهاجمان بر مشتریان این رستوران نیز آتش گشودند.

همزمان با این حملات صدای چندین انفجار و تیر اندازی در اطراف استدیوم ورزشی فرانسه در سن دنی در شمال شهر پاریس نیز شنیده شده است.

این انفجار ها زمانی رخ دادند که فرانسوار اولاند برای تماشای مسابقه دوستانه میان تیم های ملی فوتبال آلمان و فرانسه در استدیوم ورزشی حضور داشت.

آقای اولاند تحت تدابیر شدید امنیتی از استدیوم به محل امنی منتقل شد و بلا فاصله با اعلام وضعیت اضطرار در فرانسه از مردم این کشور خواست که از خانه های شان بیرون نشوند.

او همچنان به نیروهای نظامی کشورش دستور داد تا تدابیر امنیتی را در نواحی مرزی شدید تر کنند.

رئیس جمهور فرانسه همچنان حملات دیشب بر پایتخت این کشور را بی سابقه و هولناک خواند.

مسئولیت این حملات را که بزرگترین حملات تروریستی پس از جنگ جهانی دوم در فرانسه خوانده شده، گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است.

این گروه، حملات گسترده دیشب بر شهر پاریس را به نام حملات یازدهم سپتامبر فرانسه یاد کرده است.

در همین رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است که 1500 تن از نیروهای ارتش این کشور برای تامین امنیت شهر پاریس بسیج شده اند.

فرانسوا اولاند همچنان سفر خود به ترکیه را برای شرکت در اجلاس گروه ٢٠ را که قرار است فردا ١٥ نوامبر برگزار شود، لغو کرده است.

رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر داخله، وزیر دادگستری و شمار دیگری از مقام های دولتی فرانسه، پس از پایان عملیات پولیس که درنتیجه آن هشت مهاجم از پا در آمدند، در سالن باتکلان حاضر شدند.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پس از این مبارزه با تروریزم را بصورت بی رحمانه ای ادامه خواهد داد.

هنوز شمار دقیق قربانیان حملات تروریستی شب گذشته در شهر پاریس مشخص نشده اما دادستانی این شهر اعلام کرده است که در این حملات حد اقل 120 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شده اند.

شماری از منابع دیگر، تعداد کشته شدگان این رویداد را 150 برآورد کرده اند.

هم اکنون در پاریس تمامی مدارس و تاسیسات عمومی تعطیل اند.

حملات گسترده بر شهر پاریس واکنش های تند رهبران کشورهای مختلف جهان را به دنبال داشته است.

دبیر کل سازمان ملل، رهبران و مقام های بلند رتبه کشورهای مختلف، ضمن محکوم کردن این حملات با شهروندان فرانسه اعلام همدردی کرده اند.

 

 

مطالب بیشتری در این بخش