محل تبلیغات شما

<--306px-->
دونالد ترامپ ادعاهای تقلب انتخاباتی را تکرار  و به نامزدی ریاست جمهوری 2024 اشاره کرد دونالد ترامپ ادعاهای تقلب انتخاباتی را تکرار  و به نامزدی ریاست جمهوری 2024 اشاره کرد

دونالد ترامپ ادعاهای تقلب انتخاباتی را تکرار و به نامزدی ریاست جمهوری 2024 اشاره کرد

دونالد ترامپ یک سخنرانی آتشین ایراد کرد و اشاره کرد که ممکن است دوباره در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. او همچنین ادعاهای  خود مبنی بر پیروزی در انتخابات 2020 را تکرار کرد.

دونالد ترامپ پس از بازگشت به واشنگتن در روز سه شنبه پس از 18 ماه، یک سخنرانی آتشین ایراد کرد و اشاره کرد که ممکن است در سال 2024 دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود.

ترامپ در طول سخنرانی خود در موسسه سیاست آمریکا اول، ادعاهای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات 2020 را تکرار کرد و تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان در مورد حمله 6 جنوری به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش را به عنوان کار "هک و اراذل و اوباش سیاسی" محکوم کرد.

ترامپ گفت: "من همیشه می گویم بار اول در انتخابات شرکت کردم و برنده شدم، سپس برای بار دوم شرکت کردم و خیلی بهتر عمل کردم."

رئیس جمهور 76 ساله سابق ایالات متحده از اعلام نامزدی خود کوتاه آمد، اما آنچه را که معتقد است باید اولویت های "رئیس جمهور بعدی جمهوری خواه" باشد، بیان کرد.

ترامپ افزود: "من مشتاقانه منتظر ارائه جزئیات بیشتر در هفته ها و ماه های آینده هستم."

سخنرانی 90 دقیقه ای ترامپ منعکس کننده بسیاری از موضوعات مبارزات انتخاباتی پیروزمندانه 2016 او از جمله مهاجرت غیرقانونی و جنایت بود.

چند ساعت قبل از روی صحنه رفتن ترامپ در مؤسسه راست‌گرای سیاست آمریکا، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور او که همچنین در حال بررسی نامزدی کاخ سفید در سال 2024 است، با مخاطبان محافظه‌کار دیگری در واشنگتن سخنرانی کرد.

پنس در سخنرانی در کنفرانس بنیاد آمریکای جوان گفت آمریکایی ها باید به آینده نگاه کنند نه به گذشته و اختلافات با ترامپ را کم اهمیت جلوه دادند.

پنس گفت: "انتخابات مربوط به آینده است" و افزود: "امروز آمدم نه برای نگاه به عقب، بلکه برای نگاه کردن به آینده."

دونالد ترامپ بارها به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده انتقاد کرد و او را مسئول مشکلات کشور دانست. او گفت: «ما ملتی در حال زوال هستیم. ما ملتی شکست خورده هستیم».

ترامپ با بیان اینکه تورم بالاترین رقم در ۴۹ سال گذشته است، افزود: «قیمت نفت به بالاترین میزان در تاریخ کشورمان رسیده است.»

او بایدن را متهم کرد که اجازه "تهاجم" میلیون ها مهاجری را که از مرز جنوبی عبور می کنند، می دهد.

او گفت: «سایر کشورها با خوشحالی همه جنایتکاران خود را اکنون از طریق مرزهای باز ما به ایالات متحده می فرستند.»

وی گفت: «رئیس جمهور بعدی جمهوریخواه باید فوراً تمام جنبه های دستور کار ترامپ را که به امن ترین مرز تاریخ دست یافته است، اجرا کند.»

ترامپ گفت که ایالات متحده "اکنون مخزن جنایت است."

او گفت: «ما خون، مرگ و رنج در مقیاسی داریم که زمانی غیرقابل تصور بود. شهرهایی که توسط دموکرات ها اداره می شود رکوردهای قتل را به ثبت می رساند.»

او بایدن را متهم کرد که «در افغانستان تسلیم شده است» و به روسیه اجازه داده به اوکراین حمله کند.

او گفت: "اگر من فرمانده کل شما بودم، هرگز و هرگز این اتفاق نمی افتاد."

ترامپ از زمان آخرین پرواز ایر فورس وان خود از واشنگتن به فلوریدا در 20 جنوری سال گذشته، قطبی ترین چهره این کشور باقی مانده است و به کمپین بی سابقه خود برای ایجاد تردید در مورد شکست خود در انتخابات 2020 به بایدن ادامه می دهد.

برای هفته‌ها، واشنگتن تحت تأثیر شنیده‌های کنگره در مورد یورش 6 جنوری به ساختمان کنگره توسط اوباش ترامپ و تلاش‌های او برای براندازی انتخابات قرار داشت.

با توجه به اینکه محبوبیت بایدن در حال حاضر کمتر از 40 درصد است و پیش بینی می شود دموکرات ها کنترل کنگره را در انتخابات میان دوره ای نوامبر از دست بدهند، ترامپ ظاهرا خوشبین است که می تواند در سال 2024 با موج جمهوری خواهان تا کاخ سفید حرکت کند.

از طرف دموکرات ها، خشم از ترامپ نیز در آستانه انتخابات میان دوره ای انرژی ایجاد می کند.

جلسات استماع کمیته مجلس نمایندگان شواهدی را ارائه کرده است که نشان می دهد ترامپ چیزی کمتر از تلاش برای شکستن دموکراسی ایالات متحده را تحت نظر قرار داده است، ابتدا از طریق تلاش برای تقلب در روندهای انتخاباتی در پشت صحنه و در نهایت با تشویق گروهی برای حمله به قانونگذارانی که از دست دادن او را تأیید می کنند.

بایدن در مواجهه با این صحبت ها مبنی بر اینکه در سن 79 سالگی برای اینکه به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری در سال 2024 باشد خیلی پیر است، می گوید که شبح نامزدی دیگر ترامپ یکی از انگیزه های اصلی او برای نامزدی مجدد است.

رئیس جمهور پس از سخنرانی ترامپ، سلف خود را هدف گرفت و در توئیتی نوشت: «من را قدیمی خطاب کنید، اما فکر نمی‌کنم تحریک گروهی که به یک افسر پلیس حمله می‌کنند «احترام به قانون» باشد.

بایدن افزود: "شما نمی توانید طرفدار شورش و پلیس باشید - یا طرفدار دموکراسی یا طرفدار آمریکا."

مطالب بیشتری در این بخش