محل تبلیغات شما

<--306px-->
الیزابت دوم، ملکه‌ی بریتانیا امروز به عمر 96 سالگی فوت شد الیزابت دوم، ملکه‌ی بریتانیا امروز به عمر 96 سالگی فوت شد

الیزابت دوم، ملکه‌ی بریتانیا امروز به عمر 96 سالگی فوت شد

قصر باکینگهام خبر مرگ ملکه الیزابت دوم را تأیید کرده است. ملکه الیزابت تقریبا 70 سال در بریتانیا سلطنت کرد.  

با فوت ملکه شاه جدید در بریتانیا  روی کار آمده است.

در حالیکه بریتانیا  با ملکه الیزابت دوم به عنوان پرقدمت‌ترین مقام سلطنتی خود وداع کرد. اینک بعد از مرگ ملکه اوضاع سلطنت در این کشور چگونه خواهد شد؟

ملکه ۹۶ساله اتحادیه پادشاهی بریتانیا، مسن ترین مقام سلطنتی جهان که عنوان طولانی‌ترین دوران سلطنت بریتانیا را هم به خود اختصاص داده بود و در هنگام مرک در قصر تابستانی خود در «بلمور» به سر می‌برد. احتمالا وی را به «ادینبورگ» منتقل می‌کنند و سپس برای مراسم تشییع به کلیسای جامع «سنت گیلز» برده خواهد شد و از آنجا به لندن منتقل می‌شود.

بنابر مقررات معین در حال حاضر شاه چارلز که اکنون 73 سال سن دارد پادشاه رسمی است. احتمالا نامی جدید که وی برای خودش انتخاب کرده است، شاه چارلز سوم باشد. در این مرحله، جلسه شورای الحاق در کاخ سنت جیمز برگزار خواهد شد و تشریفات انتقال سلطنت آغاز خواهد شد. پرنس چارلز  یک روز پس از مرگ ملکه و پس از اینکه خواهران و برادرانش به طور تشریفاتی دست او را بوسیدند، پادشاه نامیده می‌شود. چارلز سپس از اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز بازدید خواهد کرد و اولین سخنرانی او به عنوان پادشاه در کاخ سنت جیمز انجام خواهد شد.
تاجگذاری پادشاه چارلز سوم چند ماه پس از مراسم خاکسپاری برنامه‌ریزی می‌شود و عنوان شاهزاده ولز، ولی عهد اتحادیه پادشاهی به شاهزاده ویلیام منتقل می‌شود.

تشییع ملکه ی متوفی

احتمالا ده روز بین مرگ ملکه و تشییع جنازه او فاصله خواهد بود، در این مدت پیکر وی  در قصر باکینگهام باقی می‌ماند تا خانواده بتوانند با او وداع کنند. سپس پیکر  ملکه را به سالن وست مینستر منتقل می‌کنند تا مردم برای ادای احترام به او جمع شوند. در روز دهم، پیکر ملکه برای تشییع جنازه به ابی وست مینستر منتقل خواهد شد. مراسم تشییع جنازه با حضور مقامات دولتی از سراسر جهان و با هماهنگی نیروهای مسلح و دولت برگزار خواهد شد.

مطالب بیشتری در این بخش