محل تبلیغات شما

<--306px-->
عصر الیزابت به پایان رسید، چارلز سرانجام پس از چند دهه انتظار پادشاه شد عصر الیزابت به پایان رسید، چارلز سرانجام پس از چند دهه انتظار پادشاه شد

عصر الیزابت به پایان رسید، چارلز سرانجام پس از چند دهه انتظار پادشاه شد

ملکه الیزابت دوم، طولانی ترین ملکه  بریتانیا، روز پنجشنبه درگذشت. در لحظه ای که او آخرین نفس خود را سپری کرد، تاج و تخت بلافاصله به چارلز، شاهزاده سابق ولز و وارث منتظر رسید.

.
امروز یکشنبه کاروان حمل تابوت ملکه الیزابت دوم، قلعه بالمورال در اسکاتلند را به مقصد ادینبرو ترک کرد و هزاران نفر از دوستدارانش در سكوت برای آخرین بار به او ادای احترام و با او وداع کردند. قرار است تابوت ملکه به قلعه هالیرود‌هاوس تشییع شود و سپس ۲۴ ساعت در کلیسای سنت‌جایلز در ادینبرو برای ادای احترام مردم قرار گیرد.

 شاه چارلز سوم اعلامیه انتصابش به‌ سمت پادشاه بریتانیا را امضا کرد، سران برخی از کشورها بلافاصله پیام‌های تبریک خود را برای او ارسال کردند.

یکی از اولین پیام‌های تبریک ارسال شده به شاه چارلز سوم از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود. سفارت روسیه در لندن در توییتر اعلام کرد

همچنین پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به پادشاه بریتانیا تبریک گفتند. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا، آرزوی موفقیت و سعادت کردند.

رهبران امارات متحده عربی، دالایی لاما به پادشاه چارلز سوم نامه نوشت. دالایی لاما در نامه خود تاکید کرد: «اطمینان دارم که این مسئولیت بزرگ را با مهربانی و خدمت به دیگران انجام خواهید داد.

به این شیوه چارلز در بخش فعلی از زندگی خود برای تاجگذاری آماده می شود. اکنون در 73 سالگی، آن لحظه بالاخره فرا رسید. پادشاه چارلز سوم روز شنبه توسط شورای الحاق به عنوان حاکم جدید معرفی شد.

چارلز مسن ترین پادشاه بریتانیا در تاریخ است که تاج و تخت را به دست گرفته است. برای مقایسه، مادر او، الیزابت، در سن 26 سالگی تاج گذاری کرد.

پس از تاجگذاری، او رئیس دولت بریتانیا و 14 کشور دیگر از جمله استرالیا، کانادا، نیوزیلند و پاپوآ گینه نو خواهد بود.

چارلز، پادشاه جدید بریتانیا کیست؟
چارلز که در 14 نوامبر 1948 در املاک سلطنتی در ساندرینگام به دنیا آمد، اولین فرزند الیزابت است که در آن زمان هنوز یک شاهزاده خانم بود.

او سه خواهر و برادر کوچکتر دارد: آن، پرنسس رویال. شاهزاده اندرو، دوک یورک؛ و پرنس ادوارد، ارل وسکس.

از یک شاهزاده، چارلز در سه سالگی زمانی که پدربزرگش، پادشاه جورج ششم درگذشت و مادرش الیزابت به عنوان ملکه بریتانیا در سال 1952 تاج و تخت را در دست گرفت، وارث شد. او نه ساله بود که عنوان شاهزاده ولز را به او دادند.

به عنوان پسر ارشد ملکه، او به طور خودکار القاب دوک کورنوال، دوک روتسی، ارل کریک، بارون رنفرو، ارباب جزایر و شاهزاده و مباشر بزرگ اسکاتلند را به خود اختصاص داد.

الیزابت و فیلیپ در تربیت چارلز سنت سلطنتی را شکستند و ترجیح دادند او را به مدرسه بفرستند تا معلمی سلطنتی را تعیین کنند. او در مدرسه هیل هاوس در غرب لندن و کالج ترینیتی در دانشگاه کمبریج تحصیل کرد.

چارلز در طول مدتی که در کمبریج بود، آموزش خلبانی را از نیروی هوایی سلطنتی دریافت کرد. با این حال، بخش عمده ای از حرفه نظامی خود را در نیروی دریایی سلطنتی گذراند و در آنجا به عنوان خلبان هلیکوپتر واجد شرایط بود.

در 1 جولای 1969، او به طور رسمی به عنوان شاهزاده ولز معرفی شد.

در تابستان 1981، چارلز با دایانا اسپنسر ازدواج کرد که از او به عنوان «شاهزاده خانم مردم» مورد ستایش قرار گرفت. آنها دو فرزند شاهزاده ویلیام و هری داشتند.

ازدواج چارلز و دایانا، به گفته بسیاری از ناظران سلطنتی، بسیار ناخوشایند بود. این زوج در نهایت در سال 1996 در میان تیترهای مبهم روزنامه ها و اتهامات متقابل خیانت طلاق گرفتند.

پرنسس دایانا با اشاره به رابطه عاشقانه همسرش با کامیلا پارکر بولز در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: "ما سه نفر در این ازدواج بودیم."

در 31 اگست 1997، دایانا به همراه دوست پسر دودی الفاید در یک تصادف موتر در پاریس کشته شد. چارلز به همراه دو پسرش و سایر اعضای خانواده سلطنتی در قلعه بالمورال اسکاتلند اقامت داشت که درباره اتفاقی که برای همسر سابقش افتاده بود مطلع شد.

هشت سال بعد، در اپریل 2005، چارلز با کامیلا پارکر بولز، که عنوان دوشس کورنوال را به خود اختصاص داد، ازدواج کرد. در اوایل سال جاری، ملکه الیزابت گفت که ترجیح می‌دهد وقتی پسرش کامیلا را به‌عنوان «همسر ملکه» نامیده شود.

پادشاه چارلز مدتهاست که مدافع اقدامات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست بوده است. از جمله بسیاری از تلاش‌های بشردوستانه و زیست‌محیطی او می‌توان به اعتماد شاهزاده و پروژه جنگل‌های بارانی پرنس اشاره کرد.

در 8 اپریل 2021، شاهزاده فیلیپ، پدر چارلز، در سن 99 سالگی درگذشت. از زمان مرگ همسرش، وضعیت سلامت ملکه رو به افول گذاشت و او در آغاز همه‌گیری کووید از یک بیماری طولانی رنج برد.

در 8 سپتامبر، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سلامتی ملکه الیزابت در حال شکست است. چارلز، همراه با دیگر اعضای خانواده سلطنتی، بلافاصله به سمت او شتافتند. اندکی بعد، کاخ باکینگهام بیانیه ای صادر کرد که ملکه 96 ساله با آرامش در خواب درگذشت.

چارلز در مورد مرگ مادرش
"پسر بزرگ او چارلز - پادشاه کنونی انگلیس - در بیانیه ای نوشت: مرگ مادر عزیزم، اعلیحضرت ملکه، لحظه ای از بزرگترین اندوه برای من و همه اعضای خانواده ام است. می دانم که از دست دادن او در سراسر کشور، قلمروها و کشورهای مشترک المنافع و افراد بی شماری در سراسر جهان احساس خواهد شد. در طول این دوره سوگواری و تغییر، من و خانواده ام با آگاهی از احترام و محبت عمیقی که ملکه در آن به طور گسترده ای مورد توجه قرار می گرفت، تسلی و تسکین خواهیم یافت."

الیزابت دوم، ملکه‌ی بریتانیا امروز به عمر 96 سالگی فوت شد
بیشتر بخوانید:

http://oralmagazine.org/post?subcat=news-economic&id=01769

مطالب بیشتری در این بخش