محل تبلیغات شما

<--306px-->
نشست گروه ترویکا در مورد افغانستان در پایتخت پاکستان نشست گروه ترویکا در مورد افغانستان در پایتخت پاکستان

نشست گروه ترویکا در مورد افغانستان در پایتخت پاکستان

اسلام آباد، 11 نوامبر - در حالی که وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داد که افغانستان  در آستانه سقوط اقتصادی است، پاکستان روز پنجشنبه با نمایندگانی از ایالات متحده، چین و روسیه در مورد افغانستان نشستی برگزار کرد.

گروهی از کشورها، موسوم به "ترویکا پلاس" برای اولین بار از زمان تسلط حکومت افراطی طالبان بر افغانستان در 15 اگست، به طور رسمی ملاقات کردند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخنان افتتاحیه این نشست در اسلام آباد گفت: «تعامل با افغانستان نه تنها باید ادامه یابد، بلکه باید به دلایل متعدد تقویت شود.»

او گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد شاهد بازگشت دوباره جنگ داخلی در افغانستان  باشند، هیچ کس خواهان فروپاشی اقتصادی نیست که بی‌ثباتی را تحریک کند؛ همه می‌خواهند با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به طور مؤثر مقابله شود و همه ما می‌خواهیم از یک بحران جدید پناهجویان جلوگیری کنیم.»

آژانس های بشردوستانه به طور فزاینده ای این هشدار را به صدا در می آورند که افغانستان به دلیل رکود اقتصادی به دلیل توقف بیشتر کمک ها و محدودیت های اعمال شده بر سیستم بانکی توسط دولت های بین المللی از زمان به قدرت رسیدن حکومت افراطی طالبان، به یک بحران انسانی وخیم فرو می رود.

پاکستان از دولت ها به شمول ایالات متحده خواسته است تا برای جلوگیری از فروپاشی، کمک های انکشافی به افغانستان سرازیر شود. همچنین از آنها خواسته است که میلیاردها دالر دارایی را که بانک مرکزی افغانستان در خارج از کشور دارد، آزاد کنند.
قریشی گفت: «امروز افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد.

پاکستان همچنین درباره ایده پیوستن افغانستان به CPEC، پروژه زیربنایی چند میلیارد دلاری خود با چین، که تحت لوای ابتکار کمربند و جاده پکن BRI قرار دارد، بحث کرده است.

کنفرانس روز پنجشنبه جدیدترین از یک سری نشست های دیپلماتیک در منطقه است.
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که از سوی حکومت افراطی طالبان منصوب شده بود، این هفته یک سفر سه روزه به اسلام آباد انجام داد تا در مورد روابط تجاری و دیگر روابط گفتگو کند، در حالی که هند همسایه روز چهارشنبه کنفرانسی را برای کشورهای منطقه برگزار کرد، هرچند پاکستان رقیب اصلی خود در آن نشست شرکت نکرد.

مطالب بیشتری در این بخش