محل تبلیغات شما

<--306px-->
امروز نشست تروئیکا برای افغانستان با حضور نمایندگانی از چهار کشور در اسلام‌آباد آغاز شد امروز نشست تروئیکا برای افغانستان با حضور نمایندگانی از چهار کشور در اسلام‌آباد آغاز شد

امروز نشست تروئیکا برای افغانستان با حضور نمایندگانی از چهار کشور در اسلام‌آباد آغاز شد

سفیر پاکستان در کابل روز پنج‌شنبه، ۱۱ نوامبر گفت که این نشست دقایقی پیش توسط شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور افتتاح گردیده است.

به گفته او این نشست نشان دهنده تعهد پاکستان برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان است.

طبق اعلامیه وزارت امور خارجه پاکستان، در این نشست نماینده‌گان ویژه چین، امریکا، روسیه و پاکستان برای افغانستان اشتراک خواهند داشت.
در نشست ترویکا با حضور کشورهای قدرت‌مند منطقه و جهان، قرار است وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان مورد بحث قرار گیرد.

این وزارت گفته است که برگزاری نشست ترویکا در اسلام‌آباد در مورد افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای دست‌یابی به صلح و ثبات در این کشور کمک‌ می‌کند.

این در حالی است که عصر روز گذشته «امیرخان متقی» وزیر خارجه‌ دولت موقت طالبان وارد اسلام‌‌آباد شد.
بر اساس اعلام وزارت خارجه طالبان این هیأت در دیدار با مقام‌های پاکستانی در خصوص روابط اقتصادی، ترانزیت، مهاجران و گسترش تسهیلات برای رفت و آمد مردم گفت‌وگو خواهد کرد.
 
همچنین روزهای گذشته رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان از امیر خان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان دعوت کرده تا به اسلام‌آباد سفر کند.

به گزارش روزنامه اکسپرس تریبیون، منابع گفته بودند که متقی دعوت وزیر خارجه پاکستان را پذیرفته و قرار است در روزهای آینده عازم اسلام‎‌آباد شود.

مطالب بیشتری در این بخش