محل تبلیغات شما

<--306px-->
چهل و چهارمین المپیاد شطرنج و اشتراک بازیکنان افغانستانی در گرو گروه طالبان چهل و چهارمین المپیاد شطرنج و اشتراک بازیکنان افغانستانی در گرو گروه طالبان

چهل و چهارمین المپیاد شطرنج و اشتراک بازیکنان افغانستانی در گرو گروه طالبان

بازیکنان افغانستانی همچنان منتظر چراغ سبز حکومت خودخوانده  طالبان برای شرکت در چهل و چهارمین دوره المپیاد شطرنج در هند هستند.

یکی از مقامات فدراسیون شطرنج هند که خواست نامش فاش نشود به PTI گفته است: «شطرنج‌بازان افغانستان برای شرکت در المپیاد درخواست ویزا کردند، اما گروه طالبان هنوز موافقت نکرده است.»

طالبان که از سال گذشته در افغانستان قدرت را در دست دارد، نسبت به شطرنج مخالفت شدیدی دارند و این بازی را نوعی قمار می‌دانند.

هند که برای اولین بار میزبان المپیاد شطرنج است، رکورددار تعداد کشورها (187) شرکت کننده در این مسابقات خواهد بود.

بهارات سینگ چاوهان، دبیر AICF، گفت: "تاکنون، 343 تیم از 187 کشور، از جمله پاکستان، در این رویداد شرکت خواهند کرد. روال ویزا برای هر ورزشکار نیز رعایت شده است."

با این حال، تا جایی که به مشارکت افغانستان مربوط می شود، به دلیل وضعیت سیاسی کشور بعید به نظر می رسد. همه چیز تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد. در یک تحول دیگر، منابع در AICF گفتند در همین حال، شطرنج بازان کوزوو به دلیل موضع فعلی هند در قبال این کشور مورد مناقشه، تحت پرچم دیگری شرکت خواهند کرد. در سال 2008، کوزوو به طور یکجانبه از صربستان اعلام استقلال کرد، چیزی که هند کاملاً با آن مخالف بود.

در رابطه به شترنج یکی از خوبی‌هایی که COVID-19  انجام داده است این است که این ورزش را بین صدها هزار جوان که اکنون آن را جدی می‌گیرند محبوب کرده است. مکاتب و دانشکده‌ها برای مدت طولانی بسته بودند و کار های زیادی از خانه انجام می شد. این به این معنی است که خیلی جوانان علاقه شدیدی به شطرنج پیدا کرده است.

مطالب بیشتری در این بخش