محل تبلیغات شما

<--306px-->
اسکی بازان خارجی مغلوب اسکی بازان بامیانی شدند اسکی بازان خارجی مغلوب اسکی بازان بامیانی شدند

اسکی بازان خارجی مغلوب اسکی بازان بامیانی شدند

پنجمین دور مسابقات بین المللی اسکی در بامیان، به پیشواز برگزاری جشن معرفی این ولایت به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی سازمان سارک، با اشتراک اسکی بازان داخلی و خارجی از کشور های زیلاند نو، سویس، فرانسه، جرمنی، انگلستان و ناوری  برگزار شد.

در این مسابقه اسکی که از سوی اتحادیه توریزم بامیان و شرکت توریستی راه ابریشم در دامنه کوه های پر برف بابا در دره فولادی مرکز بامیان برگزار شد، اسکی بازان این ولایت توانستند بر حریفان خارجی خود غلبه کرده و مقام اول تا سوم این مسابقه را از آن خود کنند.

مسئولان فدراسیون اسکی افغانستان، برگزاری مسابقات بین المللی اسکی در بامیان و افزایش علاقه مندی جوانان این ولایت به این ورزش زمستانی را امیدوار کننده خوانده اند.

داوود کارگر مربی فدراسیون سکی افغانستان در پایان پنجمین دور مسابقات بین المللی اسکی در بامیان در نشست خبری به خبرنگاران گفت، امیدوار است که این فدراسیون بتواند در مسابقات جام جهانی اسکی که در سال 2018 برگزار می شود، دو یا سه اسکی باز از بامیان معرفی کند.

مسابقات بین المللی اسکی از پنج سال به این سو در بامیان برگزار می شود.

اسکی بازان بامیانی توانسته اند در اکثر این مسابقات رقیبان خارجی خود را مغلوب کنند.

پیشتر نیز اسکی بازان بامیانی توانستند، در مسابقه دوستانه اسکی که با اشتراک 75 اسکی باز از کشورهای مختلف در سویس برگزار شده بود، مقام اول و سوم این مسابقه را از آن خود کنند.

با این حال علی شاه اسکی باز جوان بامیانی که مقام نخست پنجمین دور مسابقات بین المللی اسکی در بامیان را بخود اختصاص داده است، به رسانه ها گفته است که امیدوار است بتواند در مسابقات جهانی اسکی اشتراک کند و برای افغانستان افتخار کسب کند.

اسکی بازی در بامیان، نه تنها در میان پسران بلکه در میان دختران نیز علاقه مندان زیادی یافته است که همه ساله بر تعداد آنان افزوده می شود.

مسابقات اسکی زنان، از دو سال به این سو در بامیان برگزار می شود.

قرار است سومین مسابقه اسکی زنان فردا در مرکز این ولایت برگزار شود. 

بامیان از سردترین ولایات در مرکز کشور است که در فصل زمستان شاهد برفباری های سنگین است.

اسکی بازان خارجی، مناطق برفگیر این ولایت را مناسب ترین مکان برای ورزش های زمستانی از جمله اسکی خوانده اند.

به باور آگاهان، در صورتی که دولت و تاجران بزرگ برای ترویج بیشتر ورزش های زمستانی از جمله اسکی در بامیان سرمایه گذاری کنند، این ولایت در آینده نزدیک به یکی از مراکز توریستی با میزان بالای جذب گردشگران مبدل خواهد شد.

مطالب بیشتری در این بخش