محل تبلیغات شما

<--306px-->
 قهرمانی ورزشکاران خارجی در اولین مسابقه بین المللی دوش ماراتن در بامیان  قهرمانی ورزشکاران خارجی در اولین مسابقه بین المللی دوش ماراتن در بامیان

قهرمانی ورزشکاران خارجی در اولین مسابقه بین المللی دوش ماراتن در بامیان

اولین مسابقه بین المللی دوش ماراتن در بامیان، پیش از چاشت امروز با اشتراک ده ها ورزشکار داخلی و سیزده ورزشکار از کشورهای انگلستان، فرانسه،امریکا، سریلانکا و بلجیم، در دو بخش بانوان و مردان در مرکز این ولایت برگزار شد.

اشتراک کنندگان این مسابقه در بخش بانوان فاصله 10 کیلومتر و در بخش مردان 42 کیلومتر را دویدند.

در این مسابقه که از سوی شرکت توریستی راه ابریشم برگزار شد، یکی از ورزشکاران خارجی توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.

گل حسین بای زاده مسئول شرکت توریستی راه ابریشم در بامیان، هدف برگزاری این مسابقه را معرفی بامیان به عنوان مکانی برای گردشگری و جلب توجه گردشگران خوانده است.

آقای بای زاده در پایان این مسابقه به رسانه ها گفت:"مسابقه امروز با هدف رشد صنعت گردشگری در بامیان و تشویق جوانان افغانستان برای رو آوردن به ورزش برگزار گردید".

او افزود که برگزاری چنین مسابقاتی از یک سو می تواند بامیان را به عنوان محلی امن برای گردشگران و توسعه صنعت گردشگری به جهانیان معرفی کند و از سوی دیگر سبب ترویج هرچه بیشتر ورزش در میان جوانان کشور می شود.

در نخستین مسابقه بین المللی دوش ماراتن در بامیان، کت مکینتاژ  از انگلستان، طاهر محمدی ورزشکار از افغانستان و فرانک از بلیجم توانستند به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم این مسابقه را از آن خود کنند.

کت مکینتاژ که عنوان قهرمانی این مسابقه را به خود اختصاص داده است به خبرنگاران گفت که پیش از این در بیشتر از ده کشور دنیا در مسابقات دوش ماراتن اشتراک کرده است.

او افزود که اشتراک در مسابقه دوش در افغانستان، یکی از آرزوهای دیرینه اش بوده است.

این دونده انگلیسی تاکید کرد که بامیان آب و هوای خیلی خوب دارد و بهترین مکان برای برگزاری مسابقات ورزشی چون دوش ماراتن و اسکی است.

در مسابقه امروز در بخش بانوان نیز 45 دختر بامیانی در گروه جداگانه ای با طی کردن فاصله 10 کیلومتر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نذیره از دختران بامیانی که موفق شد در میان 45 ورزشکار دیگر مقام اول این مسابقه را به خود اختصاص دهد می گوید که از تمامی دختران افغانستان می خواهد تا به ورزش کنند.

او تاکید کرد که ورزش از یک سو باعث سلامتی و صحتمندی می شود و از طرف دیگر سبب خواهد شد تا زنان بتوانند در تمامی عرصه ها حضور پر رنگ داشته باشند.

بامیان از امن ترین ولایات در مرکز کشور است که در سالیان اخیر، رشته های مختلف ورزشی در آن رشده کرده است.

اسکی، دوش، بایسکل رانی، اسکیت روی یخ، فوتبال، والیبال، گونگ فو و تکواندو از ورزش هایی است که در چند سال گذشته در بامیان ترویج یافته و در مدت کوتاهی توانسته اند جوانان زیادی را به سوی خود جذب کنند.

با آنکه جوانان ورزشکار در بامیان، امکانات بسیار کمی در اختیار دارند، با آنهم تا کنون توانسته اند در مسابقات ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی، خوب بدرخشند.

با این وجود مسئولان در اداره اطلاعات و فرهنگ بامیان می گویند که برگزاری مسابقات ورزشی چون دوش ماراتن، باعث رشد صنعت گردشگری و ترویج بیشتر ورزش در میان جوانان این ولایت خواهد شد.

کبیردادرس رئیس این اداره در صحبت با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که با بهتر شدن وضعیت امنیتی در کل کشور، بامیان به مرکزی برای رشته های مختلف ورزشی از جمله اسکی، بایسکل رانی و دوش تبدیل شود.

 

 

 

مطالب بیشتری در این بخش