محل تبلیغات شما

<--306px-->
کارساخت یک استدیوم ورزشی در دایکندی به پایان رسید کارساخت یک استدیوم ورزشی در دایکندی به پایان رسید

کارساخت یک استدیوم ورزشی در دایکندی به پایان رسید

اولین استدیوم ورزشی در ولایت مرکزی دایکندی به بهره برداری سپرده شد.

این استدیوم ورزشی که در مساحت نزدیک به پانزده جریب زمین  در شهر نیلی مرکز دایکندی ساخته شده، شامل یک میدان سبز فوتبال، دو میدان والیبال، دو میدان بستکتبال و هفت خط دوش می شود.

ساخت این استدیوم ورزشی، یک میلیون و دوصد و پنجاه هزار دالر امریکایی هزینه برداشته که از سوی ایالات متحده امریکا پرداخت شده است.

دایکندی از محروم ترین ولایات در مرکز کشور است که در چهارده سال گذشته، کمترین برنامه های انکشافی در آن تطبیق شده است.

باشندگان دایکندی، همواره دولت مرکزی را متهم به رفتار تبعیض آمیز با این ولایت و سایر مناطق مرکزی کرده اند.

به گفته آنان؛ دولت تمامی شهروندان کشور را به یک چشم نمی نگرد و از همین رو مناطق مرکزی کشور از جمله دایکندی، در بیشتر از یک دهه گذشته، از پروژه های انکشافی محروم مانده اند.

آنان ضمن نا متوازن خواندن روند انکشاف در افغانستان، از جامعه جهانی خواسته اند که بر دولت افغانستان فشار آورد تا برای محرومیت زدایی در مناطق مرکزی کشور، پروژه های انکشافی را در این مناطق نیز تطبیق کند.

با این حال ساخت استدیوم ورزشی در دایکندی، در کنار آنکه امیدواری هایی را برای تطبیق پروژه های انکشافی بزرگتر در این ولایت بوجود آورده، ورزشکاران این ولایت را به رشد هرچه بیشتر ورزش امیدوار کرده است.

ورزشکاران دایکندی با ابراز خرسندی از ساخت این استدیوم ورزشی می گویند که اکنون صاحب یک مجموعه ورزشی معیاری هستند و می توانند پس از این میزبان مسابقات ورزشی در رشته های مختلف باشند.

این ورزشکاران همچنان گفته اند که با ساخت این استدیوم ورزشی، زمینه تفریح سالم حداقل برای جوانان مرکز دایکندی فراهم شده است.

مطالب بیشتری در این بخش