محل تبلیغات شما

<--306px-->
در اعتراض به ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال بامیان،ورزشکاران دروازه میدان ورزشی این ولایت را بستند در اعتراض به ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال بامیان،ورزشکاران دروازه میدان ورزشی این ولایت را بستند

در اعتراض به ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال بامیان،ورزشکاران دروازه میدان ورزشی این ولایت را بستند

شماری از مسئولان تیم های فوتبال بامیان در یک اقدام نمادین با بستن دروازه استدیوم ورزشی شهید مزاری در مرکز این ولایت، به ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال بامیان اعتراض کردند.

معترضان با حمل شعار "فدراسیون فوتبال انتخابی است نه میراثی"، رئیس فدراسیون فوتبال بامیان را غیرانتخابی و تحمیلی خواندند که به گفته آنان 9 سال است در این سمت کار می کند.

آنان ضمن انتقاد از بی توجهی دولت به رشته ورزشی فوتبال در بامیان، خواستار برکناری ستار لیاقت رئیس فدراسیون فوتبال این ولایت و برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس جدید شدند.

محمد یکی از معترضان به مجله اورالگفت که مسئولان تیم های فوتبال بامیان در این اعتراض اشتراک کرده اند و خواستار برکناری رئیس فدراسیون فوتبال این ولایت هستند.

محمد افزود که معترضان مشکلات خود را با اداره محلی بامیان در میان گذاشته اند و تا زمانی به خواسته های شان پاسخ مثبت داده نشود، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

اسماعیل احمدی از دیگر معترضان نیز به اورال گفت:"در حالی که جوانان بامیان علاقه زیادی به ورزش دارند اما دولت در یک و نیم دهه گذشته، به رشد رشته های ورزشی در این ولایت هیچ توجهی نکرده است".

آقای احمدی می گوید که هم اکنون هیچ مکان مناسبی برای تمرینات ورزشی بویژه در رشته فوتبال در بامیان وجود ندارد و حتی رئیس فدراسیون فوتبال این ولایت نیز بگونه غیر انتخابی بر ورزشکاران تحمیل شده است.

او تاکید کرد که فوتبالیستان بامیانی از ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال این ولایت به تنگ آمده اند و خواستار برکناری هرچه زودتر رئیس این نهاد هستند.

به گفته او؛ رئیس فدراسیون فوتبال بامیان باید از طریق انتخابات شفاف انتخاب شود.

بامیان در مرکز کشور از ولایاتی است که در سالیان اخیر، شاهد رشد چشمگیر رشته های مختلف ورزشی بوده است.

اسکی، دوش، بایسکل رانی، اسکیت روی یخ، فوتبال، والیبال، گونگ فو و تکواندو از ورزش هایی اند که در چند سال گذشته در بامیان ترویج یافته و در مدت کوتاهی توانسته اند جوانان زیادی را به سوی خود جذب کنند.

با آنکه جوانان ورزشکار در بامیان، امکانات بسیار کمی در اختیار دارند، با آنهم تا کنون توانسته اند در مسابقات ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی، خوب بدرخشند.

استدیوم ورزشی شهید مزاری تنها مکانی است که جوانان بامیانی در آن به تمرینات ورزشی می پردازند.

زمین این استدیوم ورزشی خامه است و به گفته جوانان بامیانی، همه روزه دستکم یک نفر در جریان تمرینات ورزشی در این استدیوم زخمی می شوند و گهگاهی نیز دست و پای آنان میشکند.

با آنکه در سالیان اخیر یک استدیوم ورزشی سربسته نیز در این ولایت ایجاد شده است، اما بدلیل مساحت کوچک، مکان مناسبی برای ورزش هایی مانند فوتبال به شمار نمی رود.

در همین حال ستار لیاقت رئیس فدراسیون فوتبال بامیان به مجله اورال گفت:"کسانی که دروازه استدیوم ورزشی را بسته اند تنها مسئولان هشت تا ده تیم فوتبال هستند اما بقیه تیم ها در زمینه ادامه کارم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بامیان مشکلی ندارند".

آقای لیاقت می گوید که نزدیک به 60 تیم فوتبال در فدراسیون فوتبال بامیان ثبت شده اند.

او با تایید اینکه مشکلاتی در فدراسیون فوتبال بامیان وجود دارد، تصمیم گیری در مورد تعیین رئیس این نهاد را از صلاحیت های مسئولان فدراسیون فوتبال کشور در کابل خواند.

مطالب بیشتری در این بخش