محل تبلیغات شما

<--306px-->
طالبان داکتر علی‌جان جمال را در ولایت غزنی بازداشت کردند طالبان داکتر علی‌جان جمال را در ولایت غزنی بازداشت کردند

طالبان داکتر علی‌جان جمال را در ولایت غزنی بازداشت کردند

داکتر علی‌جان جمال در ولایت غزنی از سوی طالبان بازداشت شد. آقای جمال که یک متنفذ مردمی و فعال اجتماعی در ولایت غزنی است، روز پنج‌شنبه، ۴ قوس ۱۴۰۰ از سوی افراد طالبان در ولایت غزنی بازداشت شده است.

یک منبع نزدیک به داکتر جمال به مجله‌ی اورال می‌گوید که آقای جمال هیچ پیشینه‌ی کار و فعالیت در دولت گذشته را نداشته‌است، صرف به عنوان یک فعال اجتماعی در جامعه فعال بوده‌است. منبع می‌گوید که آقای جمال در منزلش در ولایت غزنی زمانی بازداشت شد که طالبان جرم او را صرف رفاقت و نزدیکی با برخی از چهره‌های نزدیک به دولت گذشته عنوان کردند.

منبع می‌گوید که داکترجمال به مدت ۴۰ ساعت در بازداشت طالبان بود و پس از بازجویی توسط طالبان بر اثر تلاش و پادرمیانی برخی چهره‌های نزدیک به طالبان آزاد شده است.

داکتر علی‌جان جمال که در حال حاضر یک متنفذ مردمی و موظف در شفاخانه‌ی ولایتی، در ولایت غزنی است پیش از این به حیث معین شورای مصالحه در این ولایت کار کرده است.

قابل ذکر است که طالبان با وجود اعلان عفو عمومی، در این اواخر به جست‌وجو و تعقیب منصوبان نظامی دولت پیشین اقدام کرده‌اند و در مشخص‌ترین مورد، در ولایت غزنی، بیشتر به دنبال افرادی‌اند که در دولت گذشته شامل نیروهای خیزش مردمی بوده‌اند.

هم‌چنان در این اواخر، بازداشت‌های بی‌مورد از سوی طالبان و آمار اختطاف در سراسر کشور نیز بالا گرفته است. در تازه‌ترین مورد، یک پزشک پس از ۴۰ روز اختطاف در ولایت بلخ، توسط آدم‌ربایان کشته شده است. 

مطالب بیشتری در این بخش