محل تبلیغات شما

<--306px-->
طالبان کارگران سنگ‌کنی را در دامنه‌ی کوه قوریغ لت‌وکوب کردند طالبان کارگران سنگ‌کنی را در دامنه‌ی کوه قوریغ لت‌وکوب کردند

طالبان کارگران سنگ‌کنی را در دامنه‌ی کوه قوریغ لت‌وکوب کردند

روز گذشته عده‌ای از افراد طالبان، کارگران یک معدن سنگ را در کوه قوریغ لت‌وکوب کردند. افراد مسلح طالبان بعد از اینکه کارگران را به شدت زده‌اند، به آنان گفته‌اند که چرا مالیات پرداخت نمی‌کنید.

گل محمد (نام مستعار) به مجله‌ی اورال گفت: "ما سرگرم کار بودیم که ناگهان چند طالب مسلح پیدا شد. پیش از اینکه حرفی باما رد و بدل کند، ما را با کیبل فلزی در دستان ما زدند. ما دو نفر بودیم، سنگ‌های کنده شده را جمع می‌کردیم تا وقتی موتر آمد، آن را بار کنیم. ما هرچه با داد و فریاد گفتیم که ما مزدور کار استیم، صاحب کار ما هنوز اینجا نیامده است.

مسوول این ذخیره‌گاه سنگ که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، می‌گوید: "ما از حکومت قبلی جواز کار و سند قرار داریم. حکومت قبلی پول محصولات و مالیات را به صورت پیش پرداخت تا آخر سال مالی از ما گرفته است و ما اسناد تحویلی آن را در دست داریم. عسکرهای طالبان حتا برای کارگران ما وقت آن را نداده است، تا برای ما اطلاع بدهد که اسناد را می‌آوردیم."

به تازگی گزارش‌هایی از تخریب خانه‌های باشندگان خیرآباد در دامنه کوه قوریغ پخش شده است. براساس دریافت روزنامه اطلاعات روز کوچی‌ها و نیروهای گروه طالبان در چند روز گذشته، به تعداد ۱۵ خانه را در مناطق «خیرآباد» و «نوآباد» دشت برچی در حومه‌ی غربی شهر کابل تخریب کرده‌اند.
نیروهای امنیتی طالبان در حوزه‌ی هجدهم امنیتی کابل و کوچی‌ها در آخرین مورد روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته دو خانه را در این مناطق تخریب کرده‌اند.
به گفته‌ی آنان، متباقی ۱۳ خانه‌ی دیگر هم در روزهای گذشته توسط کوچی‌ها تخریب شده‌اند.

منابع مردمی همچنین افزودند که نیروهای طالبان و کوچی‌ها به حدود ۵۰۰ خانواده در این مناطق «هزاره‌نشین» هشدار داده‌اند که مناطق خیرآباد و نوآباد را تخلیه کنند.

مطالب بیشتری در این بخش