محل تبلیغات شما

<--306px-->
مصادره نمودن خانه یک منسوب نظامی پیشین توسط طالبان مصادره نمودن خانه یک منسوب نظامی پیشین توسط طالبان

مصادره نمودن خانه یک منسوب نظامی پیشین توسط طالبان

یک منبع محلی در شهر غزنی که نخواست از وی نام برده شود به مجله‌ی اورال می‌گوید که طالبان خانه‌ی فردی به نام «قدم» را مصادره نموده است. قدم، یک نظامی متقاعد دولت پیشین است اما دو پسر قدم منسوبین برحال اردوی ملی بودند که قبل از روی کار آمدن طالبان، با بدتر شدن اوضاع امنیتی کشور را ترک کرده‌اند. دو برادر قدم بنام‌های «نیک محمد و سلطان» در این خانه که مالکیت مشترک آنان بود، زندگی می‌کردند. این خانه، مساحت ده بسوه (۱۰۰۰ متر مربع) زمین را احتوا می‌کند، در ساحه قلعه‌ی شهاده شهر غزنی موقعیت دارد و از مربوطات مسجد حضرت علی می‌باشد. منبع می‌افزاید همین‌که مردم محل و موسفیدان مسجد ازین اقدام طالبان اطلاع یافتند؛ به مقام ولایت غزنی، قومندانی امنیه و دیگر مراجع ذیربط برای دادخواهی مراجعه نمودند اما همه تلاش‌های آنان ناکام ماندند.

طالبان اذعان کرده‌اند که حکم مصادره‌ی این خانه از کابل صادر شده است و ما مجبوریم که این حکم را اجرائی نمائیم و چاره‌ای جز این کار نداریم.
پس از به نتیجه نرسیدن تلاش‌های موسفیدان مسجد مربوطه، افراد مسلح طالب باشندگان خانه را به زور اخراج کردند. هم اکنون خانواده‌ی نیک محمد و سلطان، برادران قدم در خانه کرایی زندگی می‌کنند.

مطالب بیشتری در این بخش