محل تبلیغات شما

<--306px-->
هزاران تن از شهروندان بامیان با گردهمایی گسترده، خواستار تامین امنیت شاهراه‌ها شدند هزاران تن از شهروندان بامیان با گردهمایی گسترده، خواستار تامین امنیت شاهراه‌ها شدند

هزاران تن از شهروندان بامیان با گردهمایی گسترده، خواستار تامین امنیت شاهراه‌ها شدند

هزاران تن از شهروندان بامیان با گردهمایی گسترده، خواستار تامین امنیت شاهراه‌ها شدند

باشندگان ولایت بامیان در یک گردهمایی گسترده، خواستار تامین امنیت شاهراه‌ها از سوی حکومت مرکزی شدند.

این تظاهرات شهروندان بامیان در اعتراض به ناامنی‌های شاهراه بامیان ــ کابل صورت گرفته است. در قطع‌نامه‌ای که از سوی تظاهرات کنندگان بامیان صادر شده آمده است که طی چند سال اخیر ده‌ها تن از شهروندان بامیان در مسیر وردک ــ بامیان از سوی افراد مسلح ربوده شده‌اند و پس از لت و کوب در بدل پول‌های هنگفت، از قید آدم ربایان آزاد شدند و تعدادی هم کشته شده‌اند.

در ماه حوت سال گذشته بزرگترین رویداد آدم ربایی در مسیر کابل ــ کندهار صورت گرفت که 31 مسافر هزاره از این مسیر از سوی افراد مسلح ربوده شدند که از این میان شماری کشته و شمار دیگر پس از گذشت چندین ماه، آزاد شدند.

بر اساس گفته‌های افراد آزاد شده، ربایندگان این افراد را مورد شکنجه شدید قرار می‌دادند.

در ماه عقرب امسال نیز هفت مسافر هزاره  به شمول  یک دختر 9 ساله، از سوی اختطاف‌گران گلوی شان بریده و به قتل رسیدند. این اعتراض با واکنش گسترده مواجه شد و میلیون‌ها تن از شهروندان کابل به جاده‌ها ریختند و این اعتراض به نام انقلاب تبسم نام‌گذاری شد.

ناامنی راه‌های مواصلاتی مناطق مرکزی یکی از نگرانی‌های جدی برای باشندگان این مناطق می‌باشد که اختطاف، اخاذی و ماین گذاری جاده‌ها، قربانیان زیادی از مردم گرفته است.

مطالب بیشتری در این بخش