محل تبلیغات شما

<--306px-->
نیویورک تایمز: آمستردام جانشین لندن خواهد شد نیویورک تایمز: آمستردام جانشین لندن خواهد شد

نیویورک تایمز: آمستردام جانشین لندن خواهد شد

به نقل از نیویورک تایمز، پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد آمستردام به جای لندن مرکز مالی اروپا خواهد شد.

برخی از کمپانیهای بین المللی پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا شروع به برنامه ریزی در تغییر دفاتر اصلی شان از لندن به آمستردام کرده اند.

کاسیا اولونخرن، مسئول امور اقتصادی شهرداریها در هلند به روزنامه De Volkskrant گفت: شماری از شرکتهای مالی آسیایی در انگلستان قبلا تصمیم به انتقال از لندن به آمستردام را گرفته بودند. وی در این مورد اضافه کرد: این شرکتهای آسیایی خواهان انتقال بخش بزرگی از فعالیتهایشان به آمستردام هستند و این شهر می تواند پایگاهی برای این شرکتها در اتحادیه اروپا باشد. وی همچنین با ذکر اینکه رفراندوم صورت گرفته در بریتانیا علت این امر بوده است افزود: شرکتها و بازرگانان آسیایی، کوچکترین علاقه ای به اوضاع نامعلوم سیاسی ندارند.

رنه بوک، مدیر شرکت بین المللی بوک، نیز در این باره به این روزنامه گفت که چنین سناریویی درباره شرکتها و کمپانیهای آمریکایی نیز در جریان است. وی در مصاحبه خود با Volkskrant گفت: کمپانیها در پی برنامه ریزی سریع هستند، آنها نمی توانند برای دو سال منظر بمانند تا اتحادیه اروپا و انگلستان، ترتیب خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را بدهند. وی در ادامه افزود: براساس مصاحبه با کمپانیها، از هر سه کمپانی آمریکایی که مقرشان در لندن قرار دارد یکی تمایل به خروج از پایتخت انگلستان را دارد و از هر هشت کمپانی آمریکایی، یکی احتمال خروج از لندن را می دهد.

رنه بوک در ادامه گفت: نزدیکی فضای کسب و کار و زیرساختهای موجود در شهر آمستردام، این شهر را به اولین انتخاب کمپانیها پس از خروج از لندن تبدیل کرده است.

همچنین طبق رتبه بندی نیویورک تایمز، پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد آمستردام به جای لندن مرکز مالی اروپا خواهد شد. نیویورک تایمز در این رتبه بندی شهرهای بزرگ اروپایی را بررسی کرده است و در این بررسی عوامل مختلفی همچون رواج زبان انگلیسی، حمل و نقل مناسب، فضای اداری کافی و سطح زندگی، مدارس خوب، رستورانهای خوب و جاذبه های فرهنگی را در نظر گرفته است.

این رتبه بندی بر اساس امتیاز کلی 60 انجام شده است.آمستردام با کسب امتیاز 55 از 60 درمرتبه نخست این رتبه بندی قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره می نویسد: نه تنها 90 درصد هلندیها انگلیسی صحبت می کنند، بلکه بعضی از هلندیها انگلیسی را بهتر از بریتانیائیها حرف می زنند، مدارس آمستردام، معماری زیبای این شهر و انتخاب مسکن، رستورانهای عالی، زندگی شبانه، موسیقی، تئاتر و رویکرد بین المللی و آزاداندیش این شهر، منجر به کسب رتبه نخست توسط این شهر شد.

همچنین این روزنامه به امکانات عالی حمل و نقل این شهر به فرودگاه بین المللی اسخیپول و همچنین شبکه حمل و نقل ریلی که آمستردام را به مراکز مهم شهری در اروپا وصل می کند، اشاره می کند.

طبق این گزارش نیویورک تایمز، 9 شهر بزرگ اروپایی دیگر که پس از آمستردام در این رتبه بندی قرار دارند عبارتند از: فرانکفورت با 54 امتیاز، وین 51 امتیاز، دوبلین 50 امتیاز، پاریس 43 امتیاز، لوکزامبورگ 40 امتیاز، ورشو 24 امتیاز، میلان 24 امتیاز و بارسلونا 23 امتیاز.

 

مطالب بیشتری در این بخش