محل تبلیغات شما

<--306px-->
پاکستان کشوری  مجهز به سلاح هسته ای با حفره های بزرگ امنیتی پاکستان کشوری  مجهز به سلاح هسته ای با حفره های بزرگ امنیتی

پاکستان کشوری مجهز به سلاح هسته ای با حفره های بزرگ امنیتی

قانونگذاران می گویند که ایالات متحده باید با افراط گرایی از طریق دیپلماسی عمومی در پاکستانی "دارای سلاح هسته ای" مبارزه کند

برد شرمن و کارولین مالونی، نمایندگان ایالات متحده در مصاحبه با صدای آمریکا، پاکستان را یک کشور مجهز به سلاح هسته ای با حفره های امنیتی بزرگ خواندند.

قانونگذاران آمریکایی روز چهارشنبه تاکید کردند که واشنگتن باید با افراط گرایی با دیپلماسی عمومی در پاکستان مبارزه کند. برد شرمن و کارولین مالونی، نمایندگان ایالات متحده در مصاحبه با صدای آمریکا (VOA)، پاکستان را کشوری مجهز به سلاح هسته ای با چالش های امنیتی مهم خواندند.

شاید هیچ کجای دنیا برای ایالات متحده برای مبارزه با افراط گرایی با دیپلماسی عمومی مهم تر از پاکستان نباشد، کشوری که دارای سلاح هسته ای است و چالش های امنیتی قابل توجهی دارد. به نقل از رادیو تلویزیون آمریکایی، شرمن و مالونی در بیانیه مشترکی گفتند که اطلاع رسانی صدای آمریکا در پاکستان با برقراری ارتباط صدای آمریکا به زبان سندی بسیار مؤثرتر خواهد بود.

صدای آمریکا گفت در حالی که اردو زبان مادری پاکستان است، تنها 8 درصد از پاکستانی ها به این زبان صحبت می کنند در حالی که در مقایسه با تعداد شگفت انگیز 14 درصدی که سندی صحبت می کنند - تقریباً 30 میلیون نفر است.

در همین حال، ویدئویی از یک روزنامه نگار پاکستانی در روز چهارشنبه در فضای مجازی منتشر شد که باعث شد اینترنت در مورد اقدام او در زمان مناسب تقسیم شود. همانطور که در این ویدئو مشاهده می شود، یک روزنامه نگار پاکستانی به نام نایرا هاشمی سیلی محکمی به صورت پسری که در مقابل او ایستاده بود در حالی که او در حال گزارش زنده از جشن های عید قربان بود، زد. این ویدئو در چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ده‌ها هزار بازدید جمع‌آوری کرد و کاربران اینترنتی درباره اینکه آیا این کار درست بود یا نه، قضاوت می‌کردند. برخی ادعا کردند که یک خبرنگار تلویزیونی در حرفه باید خونسردی خود را در حضور بینندگانش از دست نمی داد، حتی اگر پسر ظاهراً بدرفتاری می کرد. برخی دیگر معتقد بودند که هاشمی تصمیم درستی گرفت تا به پسر نوجوان درس بدهد. یکی گفت: «خشونت راه حل نیست.» دیگری پاسخ داد: «این خشونت نیست، بلکه یک درس است.»

هاشمی که از این خشم در توییتر متعجب شده بود، به پلتفرم میکروبلاگینگ رفت و گفت که این پسر برای پخش زنده خود با یکی از خانواده‌هایی که با او مصاحبه می‌کرد «مزاحمت می‌کرد و لعنت می‌کرد». هاشمی که از اظهارات ناپسند او عصبانی شده بود، سیلی به صورت او زد. هاشمی تصریح کرد: پسر در پخش زنده یکی از خانواده ها را مورد آزار و اذیت قرار می داد.

مطالب بیشتری در این بخش