محل تبلیغات شما

<--306px-->
این دختر افغانستانی پیامی برای طالبان دارد. ویدیو را تماشا کنید این دختر افغانستانی پیامی برای طالبان دارد. ویدیو را تماشا کنید

این دختر افغانستانی پیامی برای طالبان دارد. ویدیو را تماشا کنید

https://youtu.be/gN8dgxFsksg
اوج خشم و نفرت نسبت مردم افغانستان نسبت به حکومت خودخوانده  طالبان در واقعیت با اعتراضات خیابانی، در سخنان و متون  در شبکه های اجتماعی تبلور یافته است. اکنون ویدئویی از یک زن برقع پوش افغانستانی که روی دیوار دیوارنویسی انجام می دهد در فضای مجازی منتشر شده توجه های را به خود جلب کرده است.

بیش از یک سال از زمانی که طالبان در اگست 2021 پس از سرنگونی دولت جمهوری افغانستان را تصرف کردند، می گذرد. آینده زنان کشور پس از صعود طالبان به یک علامت سوال بزرگ تبدیل شد و از آن زمان تاکنون وضعیت بهتری به خود ندیده است. وقتی طالبان اعلام کردند که مکاتب متوسطه و لیسه برای تقویت آموزش در میان همه جنسیت ها باز خواهند شد، ذره ای از امید در ذهن زنان افغانستانی شکل گرفت. اما این رویا کوتاه مدت بود زیرا محدودیت های سختی بر تحصیل زنان اعمال شد.

اوج خشم و نفرت نسبت به حکومت خودخوانده  طالبان در واقعیت خشن نشان داده شده در گزارش های که کاملاً مشهود است. اکنون ویدئویی از یک زن برقع پوش افغانستانی که روی دیوار دیوارنویسی قدرتمندی انجام می دهد در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدئو که توسط فاضیلا بلوچ در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است، در اصل توسط حبیب خان گرفته شده است.

در این کلیپ، چهره این زن به هیچ وجه قابل مشاهده نیست، اما مخالفت علیه سلطه ای طالبان به وضوح قابل مشاهده است زیرا او با مارکر رنگ سرخ و درشت بر روی دیوار می نویسد BanTaliban.#

با بیش از 1.3 هزار بازدید، این کلیپ به سرعت در حال پخش شدن است و کاربران اینترنتی را شگفت زده کرده است. 

در سپتامبر 2021، ویدئویی از یک دختر جوان که در مورد حق تحصیل صحبت می کرد در شبکه های اجتماعی پخش شد. این ویدئو نشان می‌دهد که دختری که روسری بر سر داشت، در مورد حقوق زنان در تحصیل و حق مشارکت در انکشاف افغانستان سخنرانی می‌کند.

مطالب بیشتری در این بخش