محل تبلیغات شما

<--306px-->
بایدن فورا طالبان را رد و از نیروهای دموکراتیک حمایت کند بایدن فورا طالبان را رد و از نیروهای دموکراتیک حمایت کند

بایدن فورا طالبان را رد و از نیروهای دموکراتیک حمایت کند

آدام کینزینگر، عضو کنگره ایالات متحده امریکا خواهان حمایت کشورش از نیروهای دموکراتیک در افغانستان شد. 

او با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود گفته است «من از دولت بایدن می‌خواهم که فورا طالبان را رد کند و از نیروهای دموکراتیک در افغانستان حمایت کند.»

تغییر استراتیژی در مقابل طالبان 

با آغاز حکومت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سال (2009)، عبارات «جنگ ضروری» و «جنگ انتخابی»  در امریکا مطرح شد. اوباما از زمان نامزدی ریاست جمهوری خود در سال 2008، از جنگ ایالات متحده در افغانستان به عنوان یک جنگ نه چندان ضروری صحبت کرد. اوباما، از اولین روز حضورش در کاخ سفید، تغییری در سیاست ایالات متحده ایجاد کرد که بر جنگ در عراق متمرکز بود.  اوباما جنگ عراق را "جنگ انتخابی" خواند. پس از حملات 11 سپتامبر 2001 که القاعده متهم بود. در طی دو دوره حکومت « جرج دبلیوبوش» تمرکز ویژه بر جنگ علیه ترور در افغانستان متمرکز بود. 

با آغاز فعالیت حکومت اوباما، هیلری کلینتون، وزیر خارجه آنزمان در امریکا،  در یک تغییر جدید در استراتژی ایالات متحده در قبال افغانستان و پاکستان، را محور کارش قرار داد. وی استراتژی حکومت اوباما را تحت عنوان  قدرت نرم به همه جهان و مردم امریکا، اعلان  کرد.

سپس رفته رفته گروه طالبان، رسما وارد محافل و تعامل سیاسی جهانی گردید. 

طالبان، گروهی تروریستی که  با کشتار و قتل عام های متعدد نژادی و قومی، سیاست زمین سوخته، کوچاندن اجباری، بریدن سرانسان ها، سنگسار زنان در مقابل چشمان مردم، بدارآویختن کودکان، کوبیدن کیبل بر سر وصورت زنان، پاشیدن تیزاب بالای دختران، مسموم نمودن دختران، بستن وتخریب مکاتب و طبق گزارش مقامات عالی درشواری امنیت ملی کشور به قتل رسان روزانه بطور اوسط پنجاه نفر در عملیات های انتحاری، انفجار وحملات تروریستی وهمچنان تخریب ارزشمندترین آثارتاریخی، تخریب وسوختاندن شهرها وقریجات متعدد، تخریب عمدی هزاران هکتار باغات ومزارع، منحیث بزرگترین تروریستان و ناقصان حقوق بشر طی پنجاه سال گذشته درجهان محسوب میگردید.

اما حکومت اوباما، با تمام این پیشینه سیاه و در حالی بستر تعامل بین المللی با طالبان را فراهم کرد که قطعنامه شماره2001/ 1378 سازمان ملل متحد طالبان را بخاطر نقض گسترده حقوق بشر و پناه دادن به تروریستان، (القاعده وبن الادن) مسئول شناخته محکوم کردند و تمام اعضای سازمان ملل متحد را ملزم ساخته بود تا جهت تغییر رژیم در افغانستان از طالبان به یک حکومت فراگیر با مشارکت تمام اقوام همکاری وتلاش نمایند.

مطالب بیشتری در این بخش