محل تبلیغات شما

<--306px-->
چین؛ با افزایش سرسام آور قیمت برق در پاکستان، واردات زغال سنگ افغانستان رامتوقف خواهد کرد چین؛ با افزایش سرسام آور قیمت برق در پاکستان، واردات زغال سنگ افغانستان رامتوقف خواهد کرد

چین؛ با افزایش سرسام آور قیمت برق در پاکستان، واردات زغال سنگ افغانستان رامتوقف خواهد کرد

در واکنش به تصمیم حکومت خودخوانده  طالبان برای افزایش قیمت فروش زغال سنگ به پاکستان، شرکت های مستقر در چین تهدید کرده اند که واردات از افغانستان را متوقف خواهند کرد. این هشدارها پس از آن صادر شد که گروه طالبان در ماه جولای به‌طور بی‌سابقه قیمت‌های صادراتی زغال‌سنگ را حداقل 30 درصد افزایش داد، زیرا دولت شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان به دنبال خرید زغال سنگ بیشتر از گروه طالبان بود. بر اساس گزارش های Business Recorder، در آغاز افزایش جهانی قیمت سوخت و انرژی، قیمت ها از 90 دالر در هر تن به 200 دالر افزایش یافت.
 
این امر منجر به افزایش نگران کننده قیمت برق در پاکستان شده است که مستقیماً بر شرکت های تابعه چینی فعال در این کشور تأثیر می گذارد. بر اساس گزارش های رسانه های مستقر در پاکستان، شرکت چینی (Huaneng Shandong Ruyi) در نامه ای کتبی به سازمان ملی تنظیم انرژی برق پاکستان (NEPRA)، از مقامات خواست تا قیمت های رو به رشد را در هفته های آینده کاهش دهند. این شرکت خاطرنشان کرد که افزایش ناگهانی قیمت با وجود خاموشی های یک ساعته در پاکستان در برابر نرخ روزافزون دالر در برابر روپیه پاکستان و افزایش تعرفه متعاقب آن رخ داد. این شرکت گفت که واردات زغال سنگ از افغانستان را متوقف خواهد کرد مگر اینکه اسلام آباد خواسته های ذکر شده در نامه را برآورده کند.
 
خاموشی ها در پاکستان با عمیق تر شدن بحران انرژی افزایش می یابد
دولت پاکستان تحت یک بحران شدید اقتصادی به سر می برد و در تلاش برای تامین سوخت و انرژی مورد نیاز شهروندان خود است. برای جلوگیری از وخامت بیشتر بحران، دولت پاکستان برای محدود کردن ساعات کار در موسسات تجاری بزرگ فشار آورده است. دولت های منطقه ای همچنین یک هفته کاری پنج روزه را برای مقابله با کمبود فزاینده تولید سوخت و فرآورده های نفتی در آغاز افزایش سرسام آور هزینه های انرژی در سطح جهان وضع کرده اند. بر اساس گزارش SP Global، تولید برق آبی پاکستان نیز در ولایت های شمالی به شدت کاهش یافت و شرایط بدتر از ماه های مه و جون، زمانی که دما نزدیک به 45 درجه سانتیگراد بود، افزایش یافت.
 
چین قصد دارد برای محافظت از دارایی های CPEC در پاکستان صاحب PSC شود
در حالی که پاکستان با اقتصاد در حال فروپاشی دست و پنجه نرم می کند، چین به طرق مختلف فشار خود را بر اسلام آباد افزایش داده است تا امنیت دارایی های کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) خود را در این کشور تضمین کند. بر اساس گزارش ها، چین به دنبال ایجاد شرکت امنیتی خصوصی خود در پاکستان است تا از شهروندان چینی و تحولات مربوط به CPEC در آغاز احساسات ضد چینی در حال افزایش در پاکستان محافظت کند. این تصمیم ناشی از حملات مرگبار هدفمند اخیر علیه اتباع چینی است که شبه نظامیان بلوچ مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.
 
نیکی آسیا (Nikkei Asia) مستقر در جاپان گزارش داد که چین مدت زیادی است که برای این توافق فشار آورده است. این نشریه همچنین اضافه کرد که وزارت کشور اسلام آباد با این حال از اجرای این خواسته ها خودداری کرد و به پکن اطمینان داد که نیروهای امنیتی پاکستان قادر خواهند بود از اتباع چین و دارایی های CPEC حمایت کنند. یک شرکت مشاوره امنیتی خصوصی محلی در پاکستان مرتبط با چینی ها به Nikkei Asia گفت که پکن مشتاقانه منتظر است تا تأسیسات امنیتی خود را پس از کشته شدن 10 شهروند چینی در حمله هدفمند به موتر در داسو در سال گذشته، جمع آوری کند.

مطالب بیشتری در این بخش