محل تبلیغات شما

<--306px-->
آخوندزاده: طالبان قوانین آخوندزاده: طالبان قوانین

آخوندزاده: طالبان قوانین "غیر شرعی"دولت‌های پیشین را لغو می‌کند

ملا هبت الله آخند زاده ،رهبر گروه طالبان گفته است تمام قوانین خلاف شریعت که در بیست سال گذشته اجرا می شد را لغو خواهد کرد و با هیچ کسی خلاف شریعت تعامل نمی کند.
هبت الله آخند زاده گفته است تمام قوانین بیست سال گذشته که خلاف شریعت و رسم مردم است را لغو خواهد کرد 
هبت الله آخند زاده که پیام امروز وی 18 سرطان در مسجد ارگ توسط مسئولین طالبان خوانده شده است تاکید بر رفتار اسلامی کرده است.
این دومین پیام جدی هبت الله است که صادر می شود وی در جرگه طالبان در کابل نیز تاکید بر دشمنی با کافران تا قیامت کرده بود و گفته بود به هیچ صورت به خواسته های کافران و خارجی ها تن نخواهد داد اگر بمب اتم هم استفاده کنند.

چندی قبل در دومین جرگه فرمایشی و درون اماراتی طالبان،ملا هبت الله رهبر این گروه در نوار صوتی که از آدرس وی به نشر رسید حرفهای به زبان آورد که بیشتر مردم کشور را از جامعه مدرن و آرزوی هرتغییر امید وار کننده ای دور کرد.
پیام صوتی منسوب به وی که امروز از طریق تلویزیون ملی به نشر رسید بیشتر تاکید بر حفظ سنت های قومی و مذهبی بود بدون آنکه پیام جدیدی را در بر داشته باشد.
در این پیام او به صورت آشکار سر ستیز با جهانی شدن،حقوق بشر،حقوق زنان و آزادی های فردی را گرفته است که اصرار بر مبارزه با مولفه های جدید را دارد.
هبت الله آخند زاده؛ در این سخنرانی صوتی اش می گوید همیشه با کفار دشمن خواهند بود و این دشمنی تا قیامت ادامه خواهد داشت وی در قسمت دیگر از متن سخنرانی اش می گوید به هیچ صورت به خواسته های غربی ها تن نخواهد داد و این تلاش ها بیهوده است.
او در سخنرانی امروز خود گفت اکنون یک کشور مستقل و آزاد داریم که با خون همه به دست آمده است و کفار از دستاور های اخیر ما سخت اندوهگین است.
در حالی که همه جامعه انتظار داشت هبت الله آخند زاده پیام جدیدی برای شهروندان داشته باشد اما او هم چنان در مسیر کهنه قدم برداشت او هیچگاهی به جایگاه حقوق زنان اشاره نکرد و نگفت نادیده گرفتن نصف جمعیت جامعه چی پیامد برای یک جامعه خواهد داشت.
ملا هبت الله آخند زاده نگفت مکاتب دخترانه کی باز خواهد شد و نگفت به چی دلیل بسته است او در این سخنرانی اش هیچ گونه اشاره تعامل با جهان مدرن نکرد فقط لب و لعاب کلام وی حفظ سنت و تطبیق شریعت بر جامعه است بدون آنکه اشاره بر مشکلات کنونی جامعه داشته باشد.
در حالی هبت الله اخند زاده از امنیت سرتاسری سخن گفت که جنگ شدید هم اکنون در پنجشیر،اندراب و بلخاب جریان دارد او شاید هنوز سخنان اش در مورد تامیین امنیت سراسری ختم نشده باشد که چهار فیر هاوان بر مقر سخنرانی وی اصابت کرد و نظم مجلس  را بهم زد.
رهبران طالبان تلاش دارند تا تمام وضعیت غیر عادی کشور را عادی جلوه دهند این نشست بزرگ عالمان دینی را این گروه در حال ترتیب می دهند که تلاش دارند قتل های عمدی در بلخاب و پنجشیر را کم رنگ جلوه دهند.
پیام رهبر طالبان این بود نه هوس رفتن به مدرن شدن و جامعه مرفه را داریم و نه به کسی اجازه می دهیم برویم او به صورت ضمنی به جهان پیام ارسال کرد دغدغه ما نه موضوع مشروعیت است و نه هم فشار های شما کارساز بلکه ما در عصر قرون وسطایی زیست کردیم و هیچ گونه نگرانی هم از این بابت نداریم .
طالبان تلاش دارند مشکلات سیاسی را با شریعت و قبای دینی حل کنند موضوع که به صورت کامل عمر این گروه را کوتاه خواهد کرد.


پس سخنانی منصوب به رهبر طالبان در نشست علمای دینی در کابل، روزنامۀ گاردین در مطلبی به سخنرانی ملاهبت الله آخندزاده رهبر طالبان در نشست علمای دینی در کابل اشاره کرده است و‌گفته است رهبر گروه طالبان به تمام خواست های مردم جهان جواب رد داد.
این روزنامه نوشته است درحالی که طالبان تلاش دارند که جهان حکومت آنان‌را‌به‌ رسمیت بشناسند اما رهبر طالبان در‌حضور خود در بین‌ علمای طالبان شکست خارجی ها را به همه تبریک گفت.
رهبر طالبان گفته است خارجی ها به آن دستور ندهد چون کشور شان است و می داند چگونه با مردم رویه و حکومت کند.
رادیو تلویزیون ملی افغانستان تحت کنترل طالبان در صفحات اجتماعی اش نسخۀ صوتی سخنرانی رهبر طالبان را پخش کرد اما عکس یا ویدیویی از او هنوز نشر نشده است.
در حالی ملا هبت الله به خواسته ها جهان جواب رد می دهد که حکومت این گروه وابسته به کمک های سازمان ملل متحد است و تلاش دارند تا کشورهای جهان آنان را حکومت مشروع بدانند.
در نشست سه روزه علما که به فرمایش طالبان برگزار شده بود هیچ گونه پیام مهم به مردم نداد فقط بیعت با ملا هبت الله و مبارزه تا قیامت این گروه با کفار مهم ترین پیام این نشست بود.

مطالب بیشتری در این بخش