محل تبلیغات شما

<--306px-->
 انس حقانی: شبکه حقانی به این صورت و اصطلاح که غرب ساخته وجود ندارد  انس حقانی: شبکه حقانی به این صورت و اصطلاح که غرب ساخته وجود ندارد

 انس حقانی: شبکه حقانی به این صورت و اصطلاح که غرب ساخته وجود ندارد

انس حقانی از مقامات ارشد گروه طالبان و عضو از خانواده حقانی در تازه ترین مصاحبه اش با مجله اشپیگل آلمان گفته است اکنون شبکه ای حقانی "در آن اصطلاح که غرب صحبت می کنند" وجود ندارد و در بیست سال گذشته حملات که صورت گرفت بعضی ها به "شبکه حقانی" نسبت دادند.
انس حقانی برادر کوچک سراج الدین حقانی رهبر مخوف شبکه حقانی است که در سال 2014 به علت دست داشتن در انفجار های مهیب به اعدام محکوم شد ولی پس از اختطاف دو استاد دانشگاه امریکایی اعدام وی منتفی شد .
انس حقانی در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفته است برای آزادی وی هیچ چاره ای جز اختطاف دو استاد دانشگاه امریکایی در کابل راه دیگر وجود نداشت.
حقانی می گوید در زمانی که در زندان بوده است به هیچ حمله ای انتحاری که از سوی وی سازمان دهی شده باشد یا این گروه انجام داده باشد اعتراف نکرده است .
اما حقانی در زمان جمهوریت که وی در زندان بود تمام انتحاری های مهیب کابل را به عهده گرفته بودند تنها حمله انتحاری در چهار راهی زنبق را که شبکه حقانی به عهده گرفت 150 نفر کشته شدند و 400 تن دیگر به شدت زخمی شد.
سراج الدین حقانی کسی که امریکا برای بازداشت وی 10 میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود پس از بازگشت در قدرت با افتخار تمام مدعی شد که تنها و ی 1050 انتحاری را تربیه کرده است.
سراج الدین حقانی برادر بزرگ انس حقانی نیز در سخنرانی اش گفت که حمله بر هوتل کانتیننتال را که این شبکه راه اندازی کرده بود حضرت محمد رهبری می کرد.
اما انس حقانی می گوید این شبکه حملات تروریستی و انتحاری زیادی انجام نداده است.

 در عین حال محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید در طول تاریخ هیچ گروهی به اندازه آنان حملات انتحاری انجام نداده است.

آقای حنفی امروز دوشنبه در ویدیوی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، می‌گوید در بیست سال گذشته هیچ کسی به اندازه طالبان عملیات انتحاری را برای امر به معروف و نهی از منکر انجام نداده است.

حنفی می‌افزاید "این بیست سال مبارزه‌ ما برای چه بود؛ برای این بوده که نظام اسلامی حاکم شود. در طول تاریخ اینقدر استشهادی (انتحاری) نشده است. نظام اسلامی چه وقت قایم می‌شود؟ وقتی که از منکرات جلوگیری شود".

به گفته وی عملیات انتحاری طالبان در بیست سال گذشته برای دو هدف صورت می‌گرفت اول پایان اشغال و دوم برقراری نظام اسلامی که اکنون به هر دو رسیده است.

در حالی این مقام بلند پایه طالبان به عمل انتحاری بیست سال گذشته ای خویش می‌بالد که بیشترین قربانی را از مردم عادی همین عملیات انتحاری طالبان گرفت.

از سوی دیگر تمام علمای جهان اسلام عمل انتحاری را حرام و خلاف شریعت می‌دانند و در دوران که طالبان به این عمل روی آوردند نشست‌هایی توسط عالمان سراسر جهان برگزار گردید تا انتحار را محکوم کنند. زیرا به باور آنان انتحار کردن خلاف نص صریح اسلام است. اما طالبان به آن افتخار می‌کنند و اکنون قطعه خاص در ساختار حکومت طالبان بنام قطعه "استشهادی" وجود دارد که وظیفه آن انجام عمل انتحاری است.

وزارت‌ داخله طالبان به خانواده‌های انتحارکننده‌های گذشته زمین توزیع می‌کند.

چندی قبل سراج‌‌الدین حقانی وزیر داخله طالبان‌ در‌ دیدار‌ی که‌ با‌ بازماندگان انتحار‌کنندهای‌ این گروه داشته، گفته است برای هرخانواده یک نمره زمین داده می‌شود.

در‌ خبرنامه‌ای که از سوی وزارت داخله طالبان به نشر رسیده، آمده است این دیدار (دوشنبه، ۲۶میزان) در کانتیننتال صورت گرفته است و برای تمام اشتراک کننده‌ها ده هزار افغانی پول نقد داده شده است. در خبرنامه گفته شده است انتحار کننده‌های گذشته «شهدای واقعی راه اسلام است» و به هیچ صورت اجازه نخواهد داد تا در حق آرمان‌های این شهدا خیانت صورت بگیرد.

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان  به جرم تبهکاری و وحشت هنوز در لیست سیاه آمریکا قرار دارد و در دو دهه گذشته این کشور برای باز داشت حقانی ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود.

قبلا پیتر ویتیگ، که ریاست کمیته تحریم‌ها علیه القاعده و طالبان در شورای امنیت ملل متحد را نیز به عهده داشت، از طالبان خواسته بود تا از حمله بر مکاتب و مراکز صحی خود داری کنند. او گفت در صورتی که این شیوه کارساز نیفتاد، تحریم‌هایی بیشتر علیه آنها وضع خواهد شد.

اما تلاشهای مکرر حکومت اشرف غنی احمدزی، باعث حذف نام سران طالبان از لیست تحریمهای شورای امنیت شد.

در آن زمان آقای ویتیگ گفت با وجودی که طالبان وعده داده بودند که بر مکاتب و مراکز صحی حمله نمی‌کنند اما این وعده‌ها نادیده گرفته شده و کودکان به دلیل حمله بر مکاتب آسیب دیده‌اند.

در آن دوره آقای ویتیگ طالبان را متهم به استفاده از کودکان در حملات انتحاری کرده گفت؛  در حالی که افغانستان در مرحله انتقال مسوولیت‌های امنیتی قرار دارد، درگیری‌های مسلحانه در برخی مناطق شدت گرفته است. او افزود: «واقعا ما وحشت زده شدیم از این که اطفال به عنوان انتحار کننده استفاده می‌شوند».

مطالب بیشتری در این بخش