محل تبلیغات شما

<--306px-->
چرا ذخایر ارزی افغانستان قربانی جنایت القاعده شد؛ کی‌ها در از دست رفتن پول هنگفت مردم مقصر هستند؟ چرا ذخایر ارزی افغانستان قربانی جنایت القاعده شد؛ کی‌ها در از دست رفتن پول هنگفت مردم مقصر هستند؟

چرا ذخایر ارزی افغانستان قربانی جنایت القاعده شد؛ کی‌ها در از دست رفتن پول هنگفت مردم مقصر هستند؟

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حدود نیمی از میلیاردها دالر پشتوانه پولی افغانستان را برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان حادثه‌ی یازدهم سپتامبر در آمریکا اختصاص داد. برای یک کشور فقیر و وابسته‌ به کمک‌های خارجی ۳.۵ میلیارد دالر پول هنگفتیست. اما چه کسی در از دست دادن این مبلغ از دارایی‌های مردم افغانستان مقصر است. پاسخ به این سال را در همین مطلب بررسی می‌کنیم.

۱- مقصر اصلی نه تنها در قضیه این ۳.۵ میلیارد دالر بلکه در هدر رفتن صدها میلیارد دالر و فرصت بیست ساله بی‌نظیر در تاریخ کشور که در دوره جمهوریت به وجود آمده بود. کتله‌های فاشیستی و قوم‌گرایی هستند که در طی دو قرن گذشته از هر حکومت فاسد و جنایتکار فقط برای هم نژاد بودن حمایت کردند.

اشخاص فاسد با تقلب و تبانی با استخبارات خارجی کرسی ریاست جمهوری را غصب کردند. با ایجاد سیستم مافیایی تمام سرمایه های اقتصادی کشور را به دوبی و بقیه شهرهای معروف جهان انتقال دادند. شماری از مردم اعتراض کردند ولی اولتر از همه اماج حملات کتله های قومگرا قرار گرفتن که تحمل کوچکترین انتقادی را نسبت به هم تبار فاسد و جنایت پیشه ی خویش ندارند.

در طی دو قرن گذشته، حاکمان فاسد و وطن فروش هر از گاهی این کشور را به شوروی، روسیه، کشورهای غربی، ایران، پاکستان، چین و غیره می فروشند ولی هیچگاهی با کمتربن انتقاد از ناحیه کتله‌ی فاشیست و قومگرا در این سرزمین مواجه نمی شوند. بلکه هر انتقاد و اعتراض مردم افغانستان آماج حملات همین کتله‌ی قومگرا قرار می گیرد.

۲- گروه تروریستی و قرون وسطایی طالبان؛ این گروه در طی سه دهه گذشته با حملات تروریستی، کشتار و قتل عام های وحشتناک، تخریب آثاری تاریخی از جمله مجسمه های بی نظیر بودا در بامیان، همدستی با گروهای تروریستی مثل القاعده که با ایجاد حادثه ۱۱ سبتامبر در امریکا ها هزاران انسان بیگناه را کشته و یک ملت را در غم و ماتم فرونشاند و بقیه جنایات وحشتناک را در منطقه و جهان انجام داده اند. و همچنان نوکری گروه طالبان به کشورهای بیگانه مثل پاکستان، روسیه، چین و ایران و غیره که هر کدام از این مورد کافیست تا مردم و کشور افغانستان را چندین بار  در نابودی و فقیر فرو ببرند.

هرگاه طالبان با القاعده همدست نمی بود چه لزومی داشت که امریکا و جامعه جهانی با فراخوان سازمان ملل متحد به افغانستان حمله کنند و به گفته ناظران بمب و باروت بر این سرزمین فروبریزند و اینک ۳.۵ میلیارد دالر از پول مردم فقیر افغانستان به جرم همدستی با القاعده مصادره گردد.

۳-  حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی و همدستان فاشیست و خیانتکار آنان؛ جایی تعجب است که حامد کرزی، رئیس‌جمهور فاسد پیشین افغانستان روز شنبه از رژیم طالبان و افغانستانی‌ها خواست تا راهی برای دور هم جمع شدن بیابند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا به هیچ ملتی بهانه‌ای برای مقابله به این کشور جنگ‌زده ندهند.

در حالی که افغانستان با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، که از زمان به قدرت رسیدن طالبان بر سر زبان ها افتاده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داده و از آن خواسته است که دارایی های مسدود شده را آزاد کند.
به گزارش خامه پرس، کرزی اعتراف کرد که افراد عجیب و غریب افغانستان در مورد ذخیره موضع مشترک دارند و افزود که جامعه جهانی باید این پول را به مردم بازگرداند. رئیس‌جمهور سابق در جریان سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل، پایتخت افغانستان، به بایدن به دلیل اختصاص ۳.۵ میلیارد دالر به قربانیان ۱۱ سپتامبر انتقاد کرد و بار دیگر تأکید کرد که دولت ایالات متحده باید اموال منجمد مردم افغانستان را بازگرداند.

کرزی با اشاره به غرامت پرداخت شده به قربانیان ۱۱ سپتامبر، گفت که اسامه بن لادین، تروریست و بنیانگذار سازمان شبه نظامی القاعده، در پاکستان کشته شده است و مردم افغانستان نباید هزینه فعالیت هایش را بپردازد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان روز شنبه تاکید کرد که اسامه بن لادن رهبر القاعده و مغز متفکر حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر که برج های دوقلوی نیویورک را فرو ریخت، " توسط افغانستانی ها به افغانستان نیامده است" بلکه پاکستانی ها به افغانستان آورده اند. با انتقاد از دولت بایدن به دلیل مسدود کردن ۷ میلیارد دالر دارایی های افغانستان، گفت که گروه های تروریستی در پناه پاکستان است. همچنین یادآور شد که اسامه بن لادن تروریست است. به گزارش طلوع نیوز، در خاک پاکستان کشته شدند.

لازم به ذکر است که آقای حامد کرزی ریس جمهور فاسد و نژادگرای قبلی حتمی فراموش نکرده است که در طی حدود ۱۳ سال ریاست جمهوری در هر فرصت و تماس با مقامات غربی برای گروه طالبان لابی گر کرد. مقامات غربی را هر بار گفت که گروه طالبان هیچ تهدیدی را متوجه نظام جمهوریت نمی کنند. خطری اصلی از ناحیه ی سران اتحاد شمال است. حامد کرزی میدانست که حمایت و همدستی طالبان با القاعده باعث حملات جامعه جهانی به رهبری امریکا بالای افغانستان بوده است و القاعده در ۱۱ سبتامبر هزاران خانواده امریکایی را به عزای عضو یا اعضای از خانواده آنان نشانده است.

حامد کرزی با اطلاعات و لابی گری دروغین مقامات امریکایی و غربی ها را فریب داد و باعث تقویت طالبان گشت.

همچین اشرف غنی احمدزی با همدستی زلمی خلیلزاد و حامد کرزی، با تداوم و تقویت مافیایی فاسد قومی و تدوام تقویت گروه طالبان در نهایت تمام نظام جمهوریت را تخریب و همه چیز افغانستان را تسلیم طالبان تروریست و همدست القاعده کرد.

۴- با تاکید باید گفت که اسامه بن لادن رهبر القاعده و مغز متفکر حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر که برج های دوقلوی نیویورک را فرو ریخت، " توسط پاکستانی ها و با همکاری طالبان به افغانستان آورده شد. پاکستان در تقویت طالبان، القاعده و بقیه گروه های تروریستی فعال در افغانستان و منطقه بیشتر از هر گروه و کشور دیگر مقصرند.

۵- امریکا و متحدان وی، مقامات امریکایی و غربی در ۳۰ سال گذشته پیوسته به حرف های لابی های نژادگرا و فاسد افغانی امریکایی اعتماد کرده و تمام پلان و پیشنهادهای آنان را مو به مو عملی کرده و به هیچگونه اعتراض و خواست مردم افغانستان اعتنا نکرده اند.

لابی های افغانی امریکایی که تمام پلان و اهداف شان فقط و فقط بر تامین سلطه ی قومی و کسب ثروت اقتصادی متمرکز بوده است. امریکایی ها با حمایت بی دریغ از مافیای قومی و نژادی در افغانستان، در طول بیست سال گذشته تنها با اعضای همین گروه مافیایی قومی در افغانستان و خارج جلسات مهم و پلان های استراتیژیک خویشرا تهیه کردند و عملا این مافیای نژادگر و اختلاس گر قومی را مالک صدفیصد قدرت در افغانستان ساختند. لذاست که  اتکای به لابی های قومگرای افغان در نهایت همانطوری که امریکا و متحدان وی را شرمسار و بی عزت در جهان ساخت. مردم افغانستان را نیز اسیر یک گروه تروریستی و همدست القاعده ساخت که اینک نود فیصد از شهروندان افغانستان محتاج یک لقمه نان هستند.

سازمان ملل متحد نیز در طی بیست سال گذشته در تبانی با مافیایی قومی، تمام پلان و برنامه و کمک های اداری و اقتصادی خویشرا طرح و اجرا نمودند. نیروهای وابسته به مافیایی نژادی و قومی را از سراسر جهان جلب و جذب و در نهادهای مختلف افغانستان معرفی کردند.

تمام کمک های اولیه و اقتصادی به مناطق بیشتر متعلق به یک قوم و نژاد سرازیر گردید. مناطق امن و اقوام محروم از دایره کمک های عمرانی و بشر دوستانه سازمان ملل متحد کاملا حذف گردید.

در حالیکه در نقاط متعلق به قوم وابسته به حرم قدرت هزاران پروژه عملی و حتی خیالی تمویل گردید ولی در تمام مناطق مرکزی حتی ده مکتب و شفاخانه و لیلیه ساخته نشد. صدها میلیون دالر در اختیار دهاقین کوکنار که وابسته به مافیایی نژادی بودند قرار گرفت و گراف کشت مواد مخدر چند برابر افزایش یافت. اما حتی یک میلیون دالر کمک به دهاقین هزارستان توزیع نگردید. خلاصه هیچ برنامه سازمان ملل متحد عادلانه و شفاف در افغانستان صورت نگرفت. در نهایت دیده شد که همین مافیایی قومی که سازمان ملل متحد آنرا را طرف های اصلی اجرای برنامه و توزیع کمک و ظرفیت خویش انتخاب کرده بودند. تمام افغانستان را در اختیار گروه تروریستی طالبان که همدستان اصلی القاعده و بقیه تروریست ها هستند قرار دادند و باعث برگشت و تقویت تروریست‌ها و القاعده در افغانستان و جهان گردیده است.

مطالب بیشتری در این بخش