محل تبلیغات شما

<--306px-->
افزایش جرایم جنایی؛ ناتوانی طالبان در مهار آن یا دست داشتن آنان در بدتر شدن وضعیت ـ مجله‌ی اورال افزایش جرایم جنایی؛ ناتوانی طالبان در مهار آن یا دست داشتن آنان در بدتر شدن وضعیت ـ مجله‌ی اورال

افزایش جرایم جنایی؛ ناتوانی طالبان در مهار آن یا دست داشتن آنان در بدتر شدن وضعیت ـ مجله‌ی اورال

شهروندان کابل ادعا دارند که وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان در کاهش جرایم و کنترل نظم عامه ضعیف عمل کرده است. این ادعای شهروندان در حالی مطرح می‌شود که یک ماه قبل وزیر داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان گفته بود، جرایم در سطح کشور به صفر تقرب کرده است اما، شهروندان کابل می‌گویند که جرایم نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش قابل ملاحظه نیز یافته است، اما به دلیل سانسور شدید در اطلاع‌رسانی، پنهان می‌مانند.

این ادعای شهروندان کابل درحالی بیان می‌شود که سرقت‌های مسلحانه و قتل‌های هدف‌مند در روزهای پسین افزایش یافته است.

روز پنج‌شنبه ۲۱ دلو، دزدان مسلح در غرب کابل وارد کارخانه‌ی خیاطی شده و مالک کارخانه را با شلیک مرمی به قتل رساندند. مالک این کارخانه شریف نام داشت و ۴۵ ساله بود.

پس از وقوع این حادثه، روز جمعه ۲۲ دلو، یمای ۲۸ ساله جلو درب منزلش در کوته سنگی شهرکابل به قتل رسید. یما پزشک بود و در لابراتوار کار می‌کرد.

به این ترتیب روز شنبه ۲۳ دلو، اشخاص مسلح وابسته به گروه طالبان وارد خانه‌ی مسکونی "کام‌بخش نیکویی" شده و اعضای خانواده‌ی او را لت‌وکوب کرده‌اند.

کام‌بخش نیکویی، استاد دانشگاه در کابل می‌گوید: روز شنبه اشخاص مسلح منسوب به طالبان داخل خانه‌ام شده و خانمم را همراه با دخترم مورد لت‌وکوب قرار داده‌اند.

نیکویی در صفحه‌ی فیسبوکش با نشر تصویر خون‌آلود اعضای خانواده‌اش نوشته کرده است: امروز حادثه‌ی جانکاهی را تجربه کردم. خانمم را همراه با دخترم شدید لت‌وکوب کرده‌اند. خانمم از ناحیه سر شدید جراحت برداشته است.

وی افزوده است که گروهی با کلاشینکوف و کارت شناسایی طالبان به بهانه‌ی بررسی وارد خانه شده و برعلاوه‌ی لت‌وکوب، هرچیزی که در بساط فقیرانه داشتم با خود برده‌اند.

قرار گفته‌های کام‌بخش نیکویی وی و خانمش استاد بودند و به هیچ جناح و گروهی وابستگی نداشتند.

از سویی دیگر اعضای خانواده‌ی جواد جعفری، افسر پیشین امنیت ملی در غرب کابل ادعا دارند که شب جمعه ۲۲دلو، اشخاص مسلح که خود را نیروهای طالبان معرفی می‌کردند، او را با خود برده‌اند.

آن‌ها می‌افزایند: ساعت ۸ شب جمعه، چهار شخص مسلح وارد خانه شدند و جواد جعفری با زور و تهدید با خود بردند.

این درحالی است که پس از اعلان عفو عمومی از طرف حکومت سرپرست طالبان، تعداد زیادی از اعضای نیروهای امنیتی پیشین کشته و یا هم به جای نامعلوم انتقال داده شده‌اند.

جامعه‌ی جهانی بارها از رفتارهای خشونت‌آمیز و بازداشت‌های خودسرانه‌ی گروه طالبان انتقاد کرده‌ و این‌گونه رفتارها را مانعی برای مشروعیت‌دهی آنان عنوان کرده است اما، طالبان بدون توجه به خواسته‌های جامعه جهانی اقدام به کارهای سرخودانه را افزایش داده‌اند.

طالبان نه تنها در مهار جرایم جنایی پیشرفتی نداشته‌اند بلکه افراد مسلح این گروه در بیشتر رویدادهای جنایی نقش دارند. آنان یا به دستور مستقیم سران این گروه دست به آدم‌ربایی می‌زنند و یا به‌صورت خودسرانه در آزار و اذیت مردم و اخاذی از آنان دست دارند.

مطالب بیشتری در این بخش