محل تبلیغات شما

<--306px-->
زنان، قهرمانان معاصری که چشم‌ به چشم با طالبان در جاده‌های پایتخت مبارزه می‌کنند ـ مجله‌ی اورال زنان، قهرمانان معاصری که چشم‌ به چشم با طالبان در جاده‌های پایتخت مبارزه می‌کنند ـ مجله‌ی اورال

زنان، قهرمانان معاصری که چشم‌ به چشم با طالبان در جاده‌های پایتخت مبارزه می‌کنند ـ مجله‌ی اورال

کشوری که در دل خود قهرمان زاییده و همواره در سخت‌ترین دوره‌ها کسانی را برای مبارزه با جهل و ستیزه در برابر بی‌عدالتی‌های دستگاه حاکمه دچار مردمان رنجدیده کرده تا الهام‌بخش دل‌های خسته از غبار ظلم‌های ناشی از تعصب و تمامیت خواهی باشد. با ورق‌زدن تاریخ برمی‌خوریم به افرادی که برای آزادی و احقاق حقوق انسان دست به مبارزه زده و جان‌فشانی نموده‌اند.

اینک که فصل جدیدی در تاریخ کشور گشوده شده‌است و آنهایی که سال‌های متمادی از برکت خون این ملت بر کرسی‌های نرم و گرمِ قدرت رسیدند، پا به فرار نهادند و مردم را که گلو در حمایت آن ها پاره کرده و گریبان دریدند به خاک سیه نشاندند؛ دیری نخواهد پایید تا بار دیگر با مساعد شدن دوباره‌ی اوضاع کشوری و یا حداقل تغییر در رویکرد به قدرت رسیدگان تازه به دوران رسیده، این افراد خودشان را سرخیل و صاحب اختیار کتله‌ی مردمی قلمداد خواهند نمود. اما اینکه مردم چی واکنشی در برابر آن‌ها خواهند داشت منوط و مربوط می‌گردد به حافظه‌ی تاریخی ملتی که در ادوار مختلف از تاریخ در صحنه‌ها حضور داشته‌اند.

تیکه‌داران قومی و حاکمان متعصب، هر دو جمع دزدان ملی که سرمایه‌های مادی و معنوی ملت را به باد فنا دادند، روزی خواهد آمد تا بار دیگر تاریخ را به مسخره گرفته و ادعاهای کاذب برای به قدرت رسیدن نموده و خود را فاتح کشور قلمداد نمایند. اما این بر مردم لازم است که افرادی را بشناسند و چهره‌های مبارزی را به یاد بسپارند که در سخت‌ترین روزها از مبارزه و تأمین عدالت دست بر نداشته و پا به فرار نگذاشتند.

زنان مبارزی که سینه سپر کرده و در برابر غول‌های جهل و دین‌مداران دین‌ستیز ایستاده‌اند، را نباید فراموش کرد. این زنان آزاده صدای بیوه‌ها، یتیمان، گرسنگان و نود درصد اکثریت خاموشی‌اند که کوچک‌ترین تأثیری بر سرنوشت‌شان ندارند. پس برماست که برای زنده نگهداشتن این خط فکری که حق انسان اولویت آن است، کرامت انسانی بالاترین ارزش را دارد. حق حیات را جز خداوند کسی از او سلب کرده نمی‌تواند و "عدالت برای همگان" شعار آن‌هاست را از یاد نبریم.

مطالب بیشتری در این بخش