محل تبلیغات شما

<--306px-->
آیا سرنوشت یک شهروند آمریکایی بر ۳۵ میلیون افغانستانی ترجیح داده خواهد شد؟ ـ مجله‌ی اورال آیا سرنوشت یک شهروند آمریکایی بر ۳۵ میلیون افغانستانی ترجیح داده خواهد شد؟ ـ مجله‌ی اورال

آیا سرنوشت یک شهروند آمریکایی بر ۳۵ میلیون افغانستانی ترجیح داده خواهد شد؟ ـ مجله‌ی اورال

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا از‌ طالبان ‌خواسته است تا زمانیکه مارک‌ فریکس سرباز این کشور‌ را آزاد نکنند انتظار مشروعیت را نداشته باشند. آقای بایدن یک‌شنبه‌شب، دهم دلو در بیانیه‌ی گفته است که طالبان دو سال قبل، مارک فریکس را به گروگان گرفته‌اند.
رییس‌جمهور آمریکا افزوده است که مارک فریکس یک دهه به مردم افغانستان کمک کرده و اشتباهی مرتکب نشده است؛ اما دو سال است که طالبان او را در اسارت نگه‌داشته‌اند.

بایدن گفته است که خانواده‌ی مارک فریکس دو سال غم‌انگیز را تحمل کرده‌اند و برای امنیت او دعا می‌کنند.
او اضافه کرده است که تهدید امنیت امریکایی‌ها یا غیرنظامیان بی‌گناه غیرقابل قبول است. او گروگان‌گیری را هم یک عمل ظالمانه و بزدلانه خوانده است.

بایدن گفته است که طالبان باید فوراً مارک را آزاد کند.
تا اینجا سخنانی بایدن کاملا خوب و اخلاقی است.  ولی باید در ادامه می‌گوید که قبل از این‌که گروه طالبان بتواند به آرزوهای خود برای مشروعیت جلب توجه کند، این قابل مذاکره نیست. ولی بایدن در اینجا از سرنوشت ۳۵ میلیون انسان افغانستانی که به کمک  آمریکایی‌های مثل زلمی خلیل‌زاد و اشرف غنی احمدزی در اسارت، گروهی وحشی و قرون وسطایی «طالبان» در درد و رنج و عذاب به سر می‌برند هیچ یادی نمی‌کند. بایدن و بقیه مسولین و حکومت‌ها در جهان باید وضعیت و شرایط مردم افغانستان را نیز در هر تصمیم خویش در قبال افغانستان و نظام حاکم در این کشور مورد نظر قرار بدهند.

مارک فریکس‌سرباز‌ دریایی آمریکا از دو سال به این طرف در اسارت طالبان است و هنوز طالبان در مورد سخنان بایدن واکنشی نشان نداده‌اند.

آیا آقای بایدن و در مجموع آمریکایی‌ها برای نجات یک شهروند آمریکایی با سرنوشت میلیون‌ها افغانستانی معامله خواهند کرد. یا اینکه عدالت را در نظر خواهند گرفت و در برابر میلیون‌ها افغانستانی‌ای که از سیاست‌های ایالات متحده متاثر شده و در چنگ تروریستان رها شده‌اند، احساس مسوولیت خواهند کرد.

مطالب بیشتری در این بخش