محل تبلیغات شما

<--306px-->
بمب‌گذاران هنوز در ارگ طالبان؛ وزیر داخله به خانواده‌های جهادگران برای شهادت پاداش می‌دهد بمب‌گذاران هنوز در ارگ طالبان؛ وزیر داخله به خانواده‌های جهادگران برای شهادت پاداش می‌دهد

بمب‌گذاران هنوز در ارگ طالبان؛ وزیر داخله به خانواده‌های جهادگران برای شهادت پاداش می‌دهد

وزیر داخله طالبان بمب‌گذاران انتحاری را ستایش می‌کنند. رهبرانی طالبان به خانواده‌های بمب‌گذاران انتحاری تبریک می‌گویند.

سراج‌الدین حقانی، یکی از رهبران ارشد طالبان و وزیرداخله این گروه از بمب‌گذاران انتحاری تمجید کرده است. حقانی هم‌چنین از خانواده‌های جنگجویان طالبان که در حملات انتحاری کشته شده بودند، حمایت کرد. گفته می‌شود حقانی این اظهارات را در همایشی که در هتلی مجلل در کابل در ۱۸ اکتبر برگزار شد، بیان کرد. در این رویداد، حقانی با اقارب چندین بمب‌گذار انتحاری که در جنگ دو دهه‌ای طالبان علیه آمریکا و افغانستان کشته شدند، ملاقات کرد. گزارش‌ها می‌گوید که سراج‌الدین حقانی از جهاد و فداکاری «شهدا و مجاهدین» تمجید کرد رهبر طالبان در سخنرانی خود مهاجمان انتحاری را "قهرمانان اسلام و کشور" خواند.

گزارش‌ها می‌گویند حقانی "تاکید کرد که ما باید از هرگونه خیانت به آرمان‌های شهدا خودداری کنیم" گفته می‌شود که حدود ۲۰۰ خانواده مهاجمان انتحاری در این محفل شرکت کردند و حقانی آنها را "ستون فقرات" رژیم طالبان خواند. در پی این رویداد، وزارت داخله طالبان گفت که حقانی به "شهادت طلبان" و رزمندگان مقدس ادای احترام کرد "

بر اساس گزارش‌ها، وزیر داخله طالبان پول و لباس بین خانواده‌های مهاجمان انتحاری توزیع کرد. وی هم‌چنین وعده اعطای ۱۲۵ دالر و یک قطعه زمین به خانواده‌های مهاجمان انتحاری داد. اگرچه حقانی در چندین عکس از این رویداد نشان داده شده است، اما چهره او بیشتر مبهم بوده و یا از عقب عکس برداری شده است.

از قضا، همین هتلی که جلسه در آن برگزار شد در جنوری ۲۰۱۸ توسط جنگجویان طالبان هدف تهاجم خونین قرار گرفت. افراد مسلح طالبان با حمله به هتل اینترکانتیننتال به سمت مهمانان و کارکنان آتش کشیدند و ده ها نفر را گروگان گرفتند. دست کم ۴۰ نفر از جمله ۱۴ خارجی در حمله‌ی سال ۲۰۱۸ کشته شده بودند. سراج‌الدین حقانی، تروریست شناخته شده از سوی سازمان ملل متحد، یکی از مقامات ارشد رژیم طالبان در کابل است. وی همچنین با ده میلیون دالر جایزه به عنوان تروریست تحت تعقیب در لیست ایالات متحده امریکا قرار دارد. وی در حال حاضر سرپرست وزیر داخله طالبان است. او هم‌چنین رهبر شبکه بدنام حقانی است که ارتباطات عمیقی با ISI پاکستان دارد. شبکه حقانی توسط پدرش جلال‌الدین حقانی شکل گرفت. این گروه خشن ترین جناح طالبان است و مسئول برخی از مرگ‌بارترین حملات در دو دهه اخیر در افغانستان بوده است. شبکه حقانی از سوی هند و مقامات آمریکایی مسئول حمله انتحاری جولای ۲۰۰۸ به سفارت هند در کابل شناخته شد. در همین حال، یک سخنگوی ارشد طالبان گفته است که ارتش طالبان چندین واحد انتحاری دارد. در یک مصاحبه اخیر، ذبیح‌الله مجاهد گفته است که بمب‌گذاران انتحاری این گروه "در فداکاری جان خود برای دفاع از افغانستان تردید نخواهند کرد". سخنگوی طالبان افزود که فقط مردان مجاز به انجام حملات انتحاری هستند. در عین حال یکی از مقامات طالبان در پاسخ به سوال، گفته است که هرگاه در جریان حملات انتحاری اطفال بی گناه کشته شوند، هیچگونه اشکالی ندارد.

‏ News 18

مطالب بیشتری در این بخش