محل تبلیغات شما

<--306px-->
کتابخانه عامه شهید مزاری در غرب کابل گشایش می یابد کتابخانه عامه شهید مزاری در غرب کابل گشایش می یابد

کتابخانه عامه شهید مزاری در غرب کابل گشایش می یابد

مسئولان بنیاد آگاه می گویند که کتابخانه ای را  تحت نام«کتابخانه عامه شهید مزاری» در غرب کابل ایجاد می کنند.

حاجی عنایت علیزاده، رییس بنیاد آگاه گفت که ایجاد این کتابخانه پس از رایزنی با فرهنگیان،دانشجویان و جوانان تحصیل کرده طرح ریزی شده و برنامه های مقدماتی آن آغاز شده است.

آقای علیزاده افزود که تا کنون در حدود 1000 جلد کتاب در حوزه های اقتصاد، تاریخ، حقوق، علوم سیاسی، فلسفه، جامعه شناسی و روان شناسی تهیه شده و قرار است که کتاب های دیگری نیز برای کتابخانه عامه شهید مزاری خریداری گردد.

این کتابخانه علاوه بر در اختیار گذاشتن کتاب برای علاقه مندان، برنامه های فرهنگی، تحقیقاتی و سیمینارهای پژوهشی و علمی را نیز راه اندازی خواهد کرد.

 آقای علی زاده می گوید، کتابخانه شهید مزاری می کوشد تا کتاب ها و یادداشت های مهمی را جمع آوری، چاپ و در خدمت مردم قرار دهد.

 به گفته او ، یکی از برنامه های کتابخانه عامه شهید مزاری، حمایت از نویسندگان و قلم به دستان نسل جدید است و این کتابخانه که در واقع یک مرکز فرهنگی خواهد بود، می کوشد تا با حمایت خویش کتاب های نویسندگان نسل جدید را چاپ و در خدمت جامعه قرار دهد.

مسئول بنیاد آگاه، هدف از ایجاد این کتابخانه را، فرهنگ سازی و گسترش دامنۀ آگاهی و دانایی در سطح جامعه خوانده است.

کتابخانه عامه شهید مزاری ، اولین کتابخانه بزرگی خواهد بود که به نام رهبر شهید از سوی بنیاد آگاه در کابل ایجاد می شود .

 بنیاد آگاه یک نهاد فعال امداد رسان است که از سال 1388 بدینسو، به طور رسمی در کابل فعالیت می کند. این نهاد، تا هنوز علاوه برکارهای امداد رسانی برای خانواده های فرودست، برنامه های آموزشی و توانمند سازی را نیز برای جوانان راه اندازی کرده است.

از یک سال به این سو، بیش از هزارتن از شهروندان کابل، در چندین دوره آموزشی، حرفه های خیاطی، تخنیک برق، لوله کشی ساختمانی و مهارت های کاربردی کمپیوتر را در مرکز آموزشی این بنیاد فرا گرفته اند.

 

مطالب بیشتری در این بخش

کاتب؛ بیهقی قرن 10 (2331 بازدید)