محل تبلیغات شما

<--306px-->
نخستین جشنواره فیلم سازمان سارک در بامیان برگزار شد نخستین جشنواره فیلم سازمان سارک در بامیان برگزار شد

نخستین جشنواره فیلم سازمان سارک در بامیان برگزار شد

مقام های محلی در ولایت بامیان می گویند که نخستین جشنواره نمایش فیلم سازمان سارک در این ولایت راه اندازی شده و با نمایش فیلم هایی از کشورهای عضو این سازمان تا هشت روز ادامه خواهد داشت.

به گفته آنان، در این جشنواره 30 فیلم از هشت کشور عضو سازمان سارک( نیپال،بنگله دیش، هند، فنلند، بوتان، مالدیف، سریلانکا و افغانستان) که بیانگر فرهنگ این کشورها است به نمایش گذاشته می شود.

کبیر دادرس رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان به خبرنگاران گفت: نمایش این 30 فیلم فرهنگی که در سالن کمپ هنری سارک صورت می گیرد، از مهترین بخش های دومین دور جشنواره سارک در بامیان به شمار می رود.

بامیان در مرکز کشور، چندی پیش بنابرداشتن آثار تاریخی فراوان از دوره های مختلف، به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی سازمان سارک معرفی شد.

دور نخست جشنواره معرفی این ولایت به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی سازمان سارک، در اوایل تابستان امسال در بامیان برگزار شد.

قرار است این جشنواره در هشت مرحله در ولایت بامیان برگزار شود.

دور دوم این جشنواره در دوم سنبله سال جاری و همزمان با جشنواره راه ابریشم در مرکز این ولایت برگزار می شود.

در این جشنواره، در کنار برگزاری نمایشگاه غذاهای محلی کشورهای عضو سازمان سارک، نزدیک به ده برنامه مختلف فرهنگی و هنری دیگر نیز اجرا خواهند شد.

فرهنگیان بامیان نمایش فیلم های فرهنگی کشورهای عضو سازمان سارک را در زمینه تقویت و توسعه ارتباطات فرهنگی میان این کشورها مهم خوانده اند.

الیاس طاهری از فرهنگی بامیان به خبرنگاران گفت که به نمایش گذاشتن این فیلم ها می تواند، بر کارهای هنری و تبادله داشته های فرهنگی میان کشورهای عضو سازمان سارک، بگونه مثبت تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر فیلم سازان کشور با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره فیلم گفته اند که چنین برنامه هایی باعث تشویق فیلم سازان و برای ساختن فیلم های بهتر و با کیفیت به آنان روحیه می دهد.

مطالب بیشتری در این بخش

کاتب؛ بیهقی قرن 10 (2331 بازدید)