محل تبلیغات شما

<--306px-->
ده روز تا برگزاری جشن سارک؛ بامیان شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی خواهد بود ده روز تا برگزاری جشن سارک؛ بامیان شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی خواهد بود

ده روز تا برگزاری جشن سارک؛ بامیان شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی خواهد بود

مقام ها در وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می گویند که بامیان تا ده روز دیگر، رسما به عنوان نخستین مرکز فرهنگی سازمان سارک(اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا) معرفی خواهد شد.

به گفته آنان؛ این جشن از پانزدهم جوزا آغاز می شود و برای دو روز با برنامه های مختلف در مرکز بامیان ادامه خواهد یافت.

سید مصدق خلیلی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور که برای بررسی آمادگی ها برای برگزار جشن سارک به بامیان سفر کرده است، در یک نشست خبری با خبرنگاران، عنوان نخستین مرکز فرهنگی سازمان سارک را افتخاری بزرگ برای افغانستان خواند.

بامیان از ولایات باستانی در مرکز کشور است که آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است.

از جمله این آثار، هشت اثر به عنوان میراث فرهنگی جهانی در موسسه آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل( یونسکو) ثبت شده اند.

وجود این آثار باستانی باعث شده است که کشورهای عضو سازمان سارک، بامیان را به عنوان نخستین مرکز فرهنگی این سازمان برگزینند.

با آنکه قرار بود جشن معرفی بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان سارک در نخستین روزهای سال روان میلادی برگزار شود، نبود آمادگی ها اما باعث شد که زمان برگزاری این جشن، نزدیک به شش ماه به تعویق افتد.

انتظار می رود برگزاری این جشن بتواند باعث توسعه و رونق صنعت گردشگری در بامیان شود و از این طریق به بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان و حفظ و ترمیم آثار باستانی این ولایت، کمک کند.

 

مطالب بیشتری در این بخش

کاتب؛ بیهقی قرن 10 (2331 بازدید)