محل تبلیغات شما

<--306px-->
بنیاد آگاه در تلاش از بین بردن فقر در افغانستان بنیاد آگاه در تلاش از بین بردن فقر در افغانستان

بنیاد آگاه در تلاش از بین بردن فقر در افغانستان

برف شدید و بی وقفه از آسمان به زمین فرو می آمد. کوچه ها و پس کوچه های دشت برچی بر اثر برف باری زیاد پر از گل و لای بود. عابران با مشکلات فراوان می توانستند در میان انبوه گل و آب های سرگردان راه بروند. فعالیت های بازار و مردم شهر تقریبا به حالت تعلیق در آمده بود. با این حال این گل و لای، نمی توانست مانع شوق آموختن و فراغت از یک دوره کار آموزی که شوق و امید را در دل کار آموزان زنده کرده بود، شود.

تعداد کثیری از استادان، کار آموزان و مسئولان مرکز آموزشی بنیاد آگاه در دشت برچی به مناسبت سومین دور فراغت کار آموزان برق ساختمانی که از سوی این بنیاد در ناحیه سیزدهم کابل بر گزار شده بود، گرد هم آمدند و طی محفلی با شکوه، فراغت پنجاه تن کار آموز و موفقیت بنیاد را در آموزش این کار آموزان جشن گرفتند.

محمد حسین حکیمی مدیر مرکز آموزشی بنیاد آگاه و استاد حقوق بشر در این مرکز، کامیابی و موفقیت کار آموزان را برای آنان تبریک گفته و از از استاد حفیظ الله رفیع بخاطر زخماتش در راستای آموزش کار آموزان این دوره آموزشی تشکر کرد.

آقای حکیمی خطاب به کار آموزان گفت: " بسیار خوشحالم که امروز شاهد فراغت شما کار آموزان عزیز هستم، من از صمیم قلب کامیابی شما را به شما و خانواده های تان تبریک می گویم و سلام و تبریک های حاجی صاحب علی زاده رییس بنیاد آگاه را خدمت شما تقدیم می کنم".

حکیمی در سخنانش در رابطه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، این پدیده را بزرگترین بلا و آفتی خواند که مردم در سطح جهان از آن رنج می برند.

به باور او، امروزه فقر به سونامی خاموش می ماند که انسانهای زیادی را در در گوشه گوشه ی جهان به کام نیستی و نابودی، فرو می برد، از همین روز همگان باید به اندازه توان خود در راستای از بین بردن این پدیده تلاش کنند.

او می گوید:"تحقیقات موسسات بین المللی در افغانستان نشان میدهند که 60 درصد جمعیت کشور، زیر خط فقر زندگی می کنند و فیصدی بالای شهروندان کشور روی خط فقر قرار دارند، بنابرین تعداد کمی از مردم افغانستان از بلای فقر در امان هستند. ما باید به دلایل و علت های به وجود آورنده فقر توجه کنیم. چرا جامعه ما دچار این همه فقر شدید هست؟ یکی از دلایل فقر در کشور ما عدم توزیع عادلانه ثروت است. امروز ثروت کشور به دلیل فساد گسترده و نبود عدالت اجتماعی در اختیار عده محدودی قرار دارد و اکثریت مردم از مزایا یک زندگی آبرو مندانه محرومند. این وضعیت نابسامان که جامعه را به دو طبقه اکثریت فقیر و ناتوان و اقلیت دارا و متمول تبدیل کرده است، مورد قبول و پذیرش نیست. جامعه از گذر شکاف موجود دچار نا امنی و هرج و مرج خواهد شد. امروز بسیاری از جوانان افغانستان به دام گروه های دهشت افگن و تروریست در داخل و خارج کشور افتاده اند و هر روز مادران شان در عزای آنها داغدار می شوند. بدون شک دلیل قربانی شدن جوانان ما فقر و ناداری شان است."

مدیر بنیا آگاه تاکید کرد: "همه بر موجودیت فقر واقفیم و ضررهای فقر را به خوبی می دانیم، اما مهم مبارزه و از بین بردن فقر است. چطور می توانیم فقر گسترده و خانمان سوز را کاهش دهیم؟ به نظر می رسد درین رابطه بیشترین و مهم ترین مسئولیت، متوجه دولتمردان و حکومت افغانستان است که متاسفانه دولت افغانستان توجه چندانی درین زمینه و در اجرای مسوولیت قانونی خود ندارد. بنیاد آگاه از بدو تاسیس تلاش نموده است تا در زمینه کاهش فقر در جامعه کار و فعالیت نماید. بنیاد آگاه باور دارد فقر را زمانی می توان کاهش داد و از جامعه نابود ساخت که افراد مسلکی و متخصص تربیت شود. این باور موجب شد تا بنیاد آگاه اقدام به راه اندازی برنامه های کار آموزی نماید و ازین طریق مصدر خدمت به هموطنان گردد و امروز با فراغت شما شاهد به ثمر نشستن هدف یاد شده هستیم و خرسندیم که توانستیم فرصت آموزش را برای شما فراهم کنیم".

حفیظ الله رفیع، استاد بخش برق کشی ساختمانی در مرکز آموزشی بنیاد آگاه نیز ضمن ابراز خرسندی از پایان یکی دیگر از دوره های آموزشی این مرکز، گفته است، خوشحال است که توانسته  مدتی را  برای آموزش کار آموزان در خدمت آنان باشد.

آقای رفیع ابراز امیدواری کرد که کار آموزان برای کاریابی، گروه های کاری تشکیل دهند و رابطه خود را با بنیاد قطع نکنند.

او خطاب به کار آموزان تاکید کرد که تنها به دوره آموزشی که در بنیاد گذرانده اند اکتفا نکنند و از طریق ارتباط با شرکت ها در پی ایجاد زمینه های کاری برای خود باشند.

از سویی هم یزدان علی یکی از کار آموزان مرکز آموزشی بنیاد آگاه، از ریاست بنیاد، مدیریت و استادان مرکز آموزشی اظهار سپاس و قدردانی کرده است.

او می گوید که در یکی از موسسات تربیه معلم در کابل در رشته فزیک تدریس می کند و توانسته است با سپری کردن دوره برق کشی در مرکزی آموزشی بنیاد آگاه، معلوماتش را در مورد برق که با فزیک رابطه نزدیکی دارد، گسترش دهد.

کوتاه مدت آموزش برق در بنیاد آگاه معلومات و اطلاعات خود را گسترش دادم زیرا فیزیک با برق بسیار نزدیک است.

محفل فراغت کار آموزان از سومین دور آموزش برق کشی ساختمانی در مرکز آموزشی بنیاد آگاه، با توزیع شیرینی و اعلام نتایج امتحان کار آموزان پایان یافت.

قابل یاد دهانی است که مرکز آموزشی بنیاد آگاه در زمینه آموزش برق کشی و نلدوانی ساختمانی، کمپیوتر، زبان انگلیسی و خیاطی فعالیت می کند.

این مرکز توانسته است تا کنون صدها تن از شهروندان کشور را در این بخش ها آموزش دهد.

مطالب بیشتری در این بخش