محل تبلیغات شما

<--306px-->
فراغت 50 تن از نخستین دوره آموزش نلدوانی ساختمانی بنیاد آگاه فراغت 50 تن از نخستین دوره آموزش نلدوانی ساختمانی بنیاد آگاه

فراغت 50 تن از نخستین دوره آموزش نلدوانی ساختمانی بنیاد آگاه

بنیاد آگاه به سلسله فعالیت های فرهنگی و آموزشی خود، دو ماه قبل برنامه آموزش نلدوانی ساختمانی را برای شهروندان کابل در دشت برچی آغاز کرد. اخیرا پنجاه تن از اشتراک کنندگان این دوره آموزشی، سند فراغت بدست آوردند.

در جشن فراغت این افراد، فضای سالون برگزاری مراسم پر از نشاط و هیجان بود، همه فارغان بسیار خوش به نظر می رسیدند و لبخند بر لبان شان نقش بسته بود. شوق آموختن، ترکیب جالبی از کار آموزان را به وجود آورده بود. جوانان و میانسالان، محصلان و متعلمان درکنار یگدیگر با شور و شوق، این دوره را به پایان رساندند.

 تعداد زیادی از این کار آموزان، این دوره را در حالی سپری کردند که قبلا به عنوان نلدوان مصروف کار بودند اما بخاطر ارتقای ظرفیت و معلومات شان، در این دوره اشتراک کرده بودند و تعدادی از کار آموزان فارغان دانشگاه های کشور بودند و دلیل آمدن شان را پیدا نشدن کار مطابق تخصص دانشگاهی شان قلمداد می کردند.

  برخی نیز در امتحانات کانکور کامیاب نشده بودند و برای یافتن یک شغل مناسب برای یاد گیری حرفه نلدوانی ساختمانی در بنیاد آموزشی آگاه ثبت نام کرده بودند.

آقای حکیمی مدیر بنیاد آگاه در آغاز مراسم فراغت کار آموزان این دوره آموزشی گفت:"ما دو ماه پیش صنوف آموزشی نلدوانی را برگزار کردیم و پس از دوماه آموزش، امروز که 50 تن کار آموز را فارغ دادیم، بنیاد آگاه فراهم کننده زمینه بود،کار اصلی و مهم را شاگردان و استادان انجام دادند".

آقای حکیمی افزود که استاد عنوان راهنما را دارد، این شاگردان هستند که با تلاش شان می توانند به موفقیت دست یابند.

او می گوید، بنیادآگاه در حد راهنمایی به کار آموزان آموزش داده است، اما کار آموزان نباید به این حد از آموزش اکتفا کنند، آنان می توانند با حرفه ای که آموخته اند، در بالا رفتن سطح اقتصادی خانواده ها و جامعه خود موثر واقع شوند.

مدیر بنیاد آگاه تاکید کرد، کارآموزان باید اهداف بزرگ داشته باشند و برای تحقق اهداف شان تلاش کنند.

او همچنان پیام تبریکات و سلام حاجی علیزاده رییس بنیاد  آگاه را به شاگردان رساند و گفت حاجی صاحب علی زاه از موفقیت و فراغت شما احساس خرسندی و غرور می کند که توانسته است گام هایی در راستای آموزش شما بردارد.

به گفته او، کشور رو به رشد است و بدلیل اینکه ساخت و از ساختمان ها به رو به افزایش است، به کسانی که کارهای مورد نیاز ساختمان سازی از جمله نلدوانی را بلدند، نیاز مبرم احساس می شود.

اسماعیل قاسمی، استاد بخش نلدوانی در بنیاد آگاه نیز از فراغت کار آموزان دوره آموزشی این حرفه ابراز خرسندی کرده است.

قاسمی گفته است، خوشحال است که توانسته آنچه را یاد داشته به کار آموزان آموزش داده است.

او خطاب به کار آموزان گفت:"شما باید بتواند از این حرفه به هموطنان خود خدمت کنید".

این استاد نلدوانی ساختمانی به کار آموزان وعده سپرد که از هیچگونه همکاری با آنان دریغ نخواهد کرد.

او تاکید کرد که کار آموزان باید در اول، کار خود را با فعالیت های گروهی آغاز کنند، زیرا کار نلدوانی به تنهایی پیش برده نمی شود، پس بهتر است که باهم کار کنند تا در زمینه کارشان موفق باشند.

در همین حال عبدالله یکی از فارغان دوره آموزش نلدوانی با ابراز خرسندی از فراغتش می گوید که افتخار می کند و از حاجی علی زاده رئیس بنیاد آگاه و آقای حکیمی مدیر این بنیاد تشکر می کند که با تاسیس این مرکز آموزش در حد توان خود به مردم خدمت می کنند.

او ابراز امیدواری کرد که بنیاد آگاه در آینده نیز برنامه های آموزشی اش را به گونه دوامدار ادامه دهد، تا افراد بیشتری حرفه بیاموزند.

این کار آموز، عملی و نظری بودن درسها را از مهمترین مزایای مرکز آموزشی بنیاد آگاه خوانده است.

مرکز آموزشی بنیاد آگاه که از چند ماه به این سو به فعالیت آغاز کرده، در زمینه آموزش زبان، کمپیوتر، خیاطی و نلدوانی ساختمانی فعالیت می کند.

مسئولان این مرکز گفته اند که پس از فراغت پنجاه تن از دوره آموزش نلدوانی، ثبت نام برای دوره آموزشی جدید آغاز شده است و هم اکنون شهروندان می توانند با مراجعه به دفتر این مرکز، برای اشتراک در دوره های بعدی ثبت نام کنند.

مطالب بیشتری در این بخش