محل تبلیغات شما

<--306px-->
فراغت نزدیک به شصت کارآموز از بخش برق کشی ساختمانی بنیاد آگاه فراغت نزدیک به شصت کارآموز از بخش برق کشی ساختمانی بنیاد آگاه

فراغت نزدیک به شصت کارآموز از بخش برق کشی ساختمانی بنیاد آگاه

بنیاد خیریه و آموزشی آگاه دو ماه قبل به هدف آموزش حرفه در دشت برچی به فعالیت آغاز کرد و در بخشهای نلدوانی ساختمان، برق کشی ساختمان و مهارت های کمپیوتر کورسهای کوتاه مدت را شروع کرد.

 براساس گفته مدیر این مرکز؛ تاکنون به تعداد 600 تن از طبقه ذکور و اناث مشغول یاد گیری حرفه های یاد شده در این مرکز هستند.

 در کنار آموزش مهارت های یاد شده، برای ارتقای آگاهی شهروندان، برنامه ی آشنایی با مفاهیم حقوق بشر نیز درین مرکز راه اندازی گردیده است.

اکنون پس از دو ماه آموزش، نخستین دور از کار آموزان بخش برق ساختمانی این مرکز دوره کار آموزی خود را با موفقیت سپری کرده و فارغ شدند.

مراسم فراغت کار آموزان با حضور محمد حسین حکیمی مدیر مرکز، استاد حفیظ الله رفیع استاد بخش برق ساختمانی، استادان بخش های دیگر و فارغین بخش برق ساختمانی در مقر مرکز بنیاد آگاه برگزار شد.

درین مراسم آقای حکیمی مدیر مرکز و استاد در بخش حقوق بشر فراغت کار آموزان را از جانب خود و از جانب ديگر مسئولان بنياد، برای فارغان این دوره تبریک گفته و برای همه کار آموزان آرزوی موفقیت و کامیابی کرد.

آقای حکیمی خطاب به فارغان اظهار داشت:« دو ماه قبل با کمک و یاری شما برنامه های مرکز را آغاز کردیم. امکانات بنیاد برای آموزش بسیار اندک بود، ولی با حمایت شما و زحمات و تلاشهای استاد محترم تان، برنامه با موفقیت به سر انجام رسید».

آقای حکیمی با اشاره به بی عدالتی های موجود در افغانستان گفت:« متاسفانه مردم ما محروم ترین شهروندان جامعه را تشکیل میدهند و محرومیت شما نتیجه ی بی عدالتی ها و تبعیض های سیستماتیکی است که در حق برخی از شهروندان کشور به دلایل غیر موجه و غیر منطقی روا داشته میشود. در سالهای اخیر افغانستان شاهد سرازیر شدن کمک های وسیع جامع جهانی بود، اما همان کمک ها به دلیل تبعیض و فساد گسترده ای که در اجرای پروژه ها وجود دارد به تمام اتباع افغانستان به صورت مساویانه نمی رسید و کتله خاصی از کمک ها محروم نگهداشته می شد. از شما می پرسم شما در محل زندگی تان شاهد عملی شدن پروژه هایی برای بلند ظرفیت حرفه ی بوده اید؟ بدون شک جواب همه تان درین مورد منفی است. اعمال تبعیضات و بی عدالتی ها خلاء را به وجود آورده است که با توجه به خلاء موجود، ما اجرای برنامه ی آموزش حرفه های یاد شده را روی دست گرفتیم تا وظیفه خود را در قبال مردم اداء کرده باشیم. از مسئول و همكاران بنياد بابت فراهم کردن این فرصت مهم، سپاس گزاریم».

همچنین آقای حکیمی به حرفه آموختگان گفت:« در مدت کوتاهی که ما درخدمت تان بودیم به هیچ وجه ادعا نداریم که شما را بطور کامل آموزش داده ایم، تنها کاریکه ما برای شما انجام داده ایم، در حد راهنمای و نشان دادن راه بوده و از شما تقاضا داریم به این اندازه اکتفا نکنید و برای وسعت و پیشرفت مهارت های تان تلاش و کوشش نمایید تا در آینده بتوانید از تخصص تان به نفع خود، خانواده و جامعه خوب استفاده نمایید».

در ادامه برنامه استاد حفیظ الله رفیع گفت:" خوشحالم که امروز در خدمت شما قرار دارم و موفقیت شما را برای تان تبریک می گویم و ازینکه توانستم دانش خود را از طریق آموزش درین بنیاد به شما برسانم، خوشحالم. در آینده ما در خدمت شما هستیم تا اندازه که یاد داریم، در قسمت رفع مشکل تان و همچنان نتایج امتحان برای ما قابل رضایت است".

محمد نسیم و محمد سرور دوتن از فارغان صنف برق ساختمانی در گفتگو با گزارشگر بنیاد، از خدمات بنیاد که برای خانواده های بی بضاعت ارایه میشود تشکر نموده و گفت، دوره ای که ما درین مرکز سپری کردیم بسیار سودمند بود.

هاشم و سلطان حسین از دانشجویان دانشگاه کابل نیز از برگزاری کورس ابراز خرسندی کردند و از بنیان گذاران بنیاد آگاه خواستند که در آینده چنین برنامه ها را توسعه دهند تا شهروندان بیشتری ازین برنامه ها مستفید شوند.

در مجموع در این دوره، پنج صنف آموزش برق کشی ساختمان برگزار شده بود که ازآن میان دو صنف 11 تا 12 و 5 تا 6 درسهای شان را به اتمام رساندند و فارغ شدند و در آینده های نزدیک سه صنف دیگر نیز فارغ خواهند شد.

مطالب بیشتری در این بخش