محل تبلیغات شما

<--306px-->
مقامات طالبان، شروع به خرید مقامات طالبان، شروع به خرید

مقامات طالبان، شروع به خرید" تیک آبی" در توییتر از ایلان ماسک کردند؛

به گزارش بی‌بی‌سی، طالبان شروع به استفاده از ویژگی اشتراک پولی توییتر تیک آبی کرده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد از تیک‌های آبی در حساب‌های خود استفاده کنند. 

این ویژگی تنها به حساب‌های قابل توجه محدود بود، با این حال، اکنون کاربران می‌توانند تیک آبی را به همراه چندین ویژگی دیگر خریداری کنند. توییتر آبی پس از آن که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا رسماً این پلتفرم را در اکتبر ۲٠۲۲ به دست گرفت، معرفی شد.

 به گفته بی بی سی، حداقل دو مقام طالبان و چهار حامی رژیم ظالمانه در افغانستان در حال حاضر از علامت‌های آبی با شکوه استفاده می‌کنند.

در میان این دو مقام طالبان، هدایت الله هدایت، رئیس اداره دسترسی به اطلاعات طالبان و عبدالحق حماد، رئیس دیده‌بان رسانه‌ها در وزارت اطلاعات و فرهنگ، تیک آبی را در حساب‌های توییتر خود دارند. به گزارش بی بی سی، در حال حاضر هدایت الله ۱۸۷ هزار دنبال کننده و حماد ۱۷٠ هزار دنبال کننده دارند.

پس از تسلط در سال ۲٠۲۱، طالبان حساب‌های دولتی افغانستان را در اختیار گرفت؛
حتی قبل از اینکه توییتر آبی مبتنی بر اشتراک وجود داشته باشد، حساب ناظر هیچ یک از مقامات طالبان دارای علامت آبی نبود. پس از تسلط آن‌ها بر کابل در اگست ۲٠۲۱، این گروه افراطی شروع به استفاده از حساب‌های توئیتر تأیید شده دولت سابق افغانستان کرد.

 این گروه حتی حساب توییتر کریکت بورد افغانستان را نیز تصاحب کرد که اکنون دارای یک علامت طلایی است. حضور طالبان و دیگر گروه‌های افراطی در توییتر مدت‌هاست که موضوع مناقشه بوده است.

در اکتبر ۲٠۲۱، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در مورد این موضوع اظهار نظر کرد و گفت: "ما در جهانی زندگی می‌کنیم که طالبان در آن حضور گسترده‌ی در توییتر دارند اما، رئیس جمهور مورد علاقه شما در آمریکا ساکت شده است."

 وی افزود:" این غیرقابل قبول است."

 رئیس جمهور ایالات متحده که دو بار استیضاح شده بود، پس از هجوم حامیانش به داخل ساختمان کنگره ایالات متحده در ۶ جنوری از پلتفرم معلق شد.

 Twitter Blue توسط پلتفرم رسانه اجتماعی در دسامبر ۲٠۲۲ معرفی شد. هزینه‌ی این ویژگی برای کاربران وب ۸ دالر در ماه و برای ios  ۱۱ دالر است.

 کاربران مشترک نیز در جستجوها، ذکرها و پاسخ‌ها اولویت دارند. در حالی که تیک‌های آبی برای کاربران فردی در دسترس هستند، علامت‌های خاکستری برای نهادهای دولتی هستند.

مطالب بیشتری در این بخش