محل تبلیغات شما

<--306px-->
دمای شدید سرما در افغانستان ۲٠ نفر را در ۱۵ ولایت کشته است؛ دمای شدید سرما در افغانستان ۲٠ نفر را در ۱۵ ولایت کشته است؛

دمای شدید سرما در افغانستان ۲٠ نفر را در ۱۵ ولایت کشته است؛

طلوع نیوز روز دوشنبه گزارش داد که دمای یخ زدگی در افغانستان حداقل ۲٠ نفر را به قتل رسانده است.

 به گفته‌ی مقاماتی که با این شبکه صحبت کرده‌اند، چند هفته گذشته بارش شدید برف و هوای سرد در مناطق مختلف کشور، حداقل ۲٠ نفر را در ۱۵ ولایت کشته و ۱۶ نفر دیگر را مجبور به جستجوی فوری پزشکی کردند.

طبق بیانیه‌ی که توسط مدیریت ملی آفریقا صادر شده است؛ ولایات که تحت تأثیر هوای تلخ و سرد قرار دارند شامل زابل، غزنی، هرات، پنجشیر، لغمان، کنر، نورستان، پکتیا، غور، قندهار، بغلان، ننگرهار، کاپیسا، پروان و بامیان است.

این مقام افزود که ۲۱ خانه به طور کامل نابود شده و ۵۹ نفر دیگر به دلیل برف و فرورفتگی خسارت دیده‌اند. بارش برف منجر به بسته شدن چندین جاده اصلی در ولایت‌های مرکزی و شمالی افغانستان نیز شده است.

حسین، از هرات، فاش کرد که پس از مواجهه با هوای سخت، هنگام سفر به ایران ، باید در شفاخانه بستری شود. وی گفت: "ما چهار ساعت در راه بودیم که بارش برف آغاز شد و دیگر نمی‌توانستیم به جلو حرکت کنیم." براساس معلومات‌های فاش شده توسط شفاخانه منطقه‌ی هرات، علت بستری حداقل ۷٠ بیمار هیپوترمی است.

تلفات در سراسر افغانستان به دلیل هوای سرد؛
چهار نفری که با اعتیاد به مواد مخدر مبارزه کردند نیز به دلیل هیپوترمی درگذشتند که این امر، عامل اصلی مرگ حداقل پنج تن در بادغیس است.

احمد، سخن‌گوی فرماندار بادغیس گفت: "یک چوپان و چهار کودک به دلیل هیپوترمی کشته شدند."

به گفته‌ی مقامات محلی، آب و هوا جان پنج نفر در ولایت خوست و دو نفر در فاریاب و جوزجان را به همراه داشته است.

 علاوه بر این، یک نفر به دلیل آب و هوا در سرپل درگذشت و پنج نفر معتاد به مواد مخدر در بغلان درگذشتند. 

دمای سرما در زمانی اتفاق می‌افتد که افغانستان در حال حاضر با فقر، بی‌کاری و ظلم و ستم حقوق زنان تحت قانون طالبان مبارزه می‌کند.

مطالب بیشتری در این بخش