محل تبلیغات شما

<--306px-->
فیلم سقوط هواپیمای افغانستان درسال 2013 به طور دروغین به عنوان فیلم سقوط هواپیمای افغانستان درسال 2013 به طور دروغین به عنوان

فیلم سقوط هواپیمای افغانستان درسال 2013 به طور دروغین به عنوان" فاجعه‌ی هواپیمای اخیر در نپال " به ا

حداقل ۶۸ نفر در ۱۵ جنوری، پس از سقوط هواپیمای مسافربری در پوخارا، نپال، جان باختند. طبق گزارش‌ها ، این هواپیما ۷۲ نفر از جمله پنج هندی را حمل می‌کرد. 

یک تلفن همراه که از خراب شدن پرواز هواپیمایی یتی بازیابی شد، ظاهراً لحظات پایانی پرواز را ضبط کرد. این ویدئو مسافرانی را که در داخل هواپیما نشسته‌اند؛ نشان می‌دهد که ناگهان یک انفجار رخ می‌دهد. آتش سوزی وحشتناک را می‌توان در خارج از پنجره مشاهده کرد و فریادهای مسافران ترسیده شنیده می‌شد.

یک فیلم نگران کننده‌ی دیگر که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، هواپیمایی را درحال سقوط نشان می‌دهد.

تحقیقات AFWA نشان داد که این فیلم قدیمی است. در ماه مه ۲٠۱۳ ، یک هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ ایالات متحده در بگرام، افغانستان سقوط کرد.

یک جستجوی معکوس از کلیدهای کلید از فیلم ویروسی ما را به کانال یوتیوب شبکه خبری آمریکایی CNN سوق داد. این ویدئو در تاریخ ۲ مه ۲٠۱۳ در کانال بارگزاری شد. این فیلم با عنوان "چگونه ۷۴۷ در افغانستان سقوط کرد" به نشر رسیده است.

جستجوهای بعدی ما را به گزارش خبری ماه مه ۲٠۱۳ در گاردین سوق داد که حاوی همان فیلم بود. طبق گزارش‌ها ، این فیلم لحظه‌ی که هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ ایالات متحده در صعود خود از پای‌گاه هوایی بگرام در افغانستان سقوط کرد، نشان داد. این تصادف منجر به کشته شدن هر هفت عضو خدمه آمریکایی در هیئت مدیره شد.

در سال ۲٠۱۷، این فیلم هنگامی ویروسی شد که هواپیمای Boeing 737 Max 8 اتیوپی در نزدیکی آدیس آبابا ، پایتخت اتیوپی سقوط کرد. در آن زمان، AFP FACT، از جمله سایر رسانه‌ ها ، این فیلم را از بین برد.

بنابراین ، کاملاً واضح است که این فیلم هیچ پیوندی به سقوط هواپیمای اخیر نپال ندارد.

مطالب بیشتری در این بخش