محل تبلیغات شما

<--306px-->
طالبان، یک ماه پس از ممنوعیت تحصیل زنان می‌گوید که حقوق زنان در اولویت نیست؛ طالبان، یک ماه پس از ممنوعیت تحصیل زنان می‌گوید که حقوق زنان در اولویت نیست؛

طالبان، یک ماه پس از ممنوعیت تحصیل زنان می‌گوید که حقوق زنان در اولویت نیست؛

چند روز پس از انکار ممنوعیت دائمی تحصیل در دانش‌گاه برای زنان، طالبان در بیانیه‌ی گفته است که لغو محدودیت‌ها برای زنان اولویتی برای دولت در افغانستان نیست.

در ماه های اخیر، رژیم طالبان زنان را از ورود به دانش‌گاه‌ها و کار در سازمان‌های غیردولتی منع کرده است. این محدودیت‌ها به دلیل نقض حقوق زنان افغانستانی، محکومیت بین المللی را به دنبال داشته است.

طالبان روز شنبه گفت که هیچ اقدامی را که بر خلاف قوانین اسلامی باشد اجازه نمی‌دهند و نگرانی‌ها در مورد محدودیت‌های حقوق زنان، طبق قوانین تعیین شده‌ی این گروه در کشور رسیدگی خواهد شد.

رسانه‌های افغانستان به نقل از سخن‌گوی طالبان گفت:" لغو محدودیت‌ها علیه زنان در اولویت این گروه نیست."

این بیانیه که موضع طالبان در این مورد را تکرار می‌کند، چند روز پس از آن صادر می شود که ۱۱ کشور از این گروه خواستند تا همه محدودیت‌ها را علیه زنان و دختران حذف کند و به آن‌ها اجازه دهد تا به زندگی عمومی بازگردند.

در ماه دسامبر، طالبان تمام زنان را تا اطلاع ثانوی از تحصیل در دانش‌گاه منع کرد، زیرا این اقدام منجر به ممنوعیت کامل تحصیل زنان بعد از صنف ۶ در کشور شد.

این آخرین مورد از یک سری احکام سرکوب‌گرانه بود که توسط رهبری طالبان صادر شد. طالبان به تمام زنان افغانستانی دستور داده‌اند که در اماکن عمومی لباس سر تا پا بپوشند. هم‌چنان به زنان دستور داده شد که تنها در مواقع لزوم از خانه خارج شوند و باید با یکی از اقوام مرد همراه باشند. 

مطالب بیشتری در این بخش