محل تبلیغات شما

<--306px-->
آغاز تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده، در مورد خروج رژیم بایدن از افغانستان؛ آغاز تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده، در مورد خروج رژیم بایدن از افغانستان؛

آغاز تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده، در مورد خروج رژیم بایدن از افغانستان؛

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد خروج آشفته رژیم بایدن از افغانستان آغاز کردند.

به گزارش ANI، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ی اعلام کرد که جمهوری‌خواهان، تحقیقاتی را در مورد عقب‌نشینی دولت بایدن از افغانستان در ماه اگست سال ۲٠۲۱ آغاز کرده‌اند.

 مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار کسب اطلاعات در این زمینه شده بود. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که مک کال، دولت بایدن را به عدم تحویل پرونده‌ها متهم کرد و رئیس جمهور ایالات متحده اکنون رسماً به عنوان رئیس هیئت مدیره درخواست کرده است که از آن تبعیت کند.

سال گذشته، حداقل سه درخواست برای اطلاعات مشابه توسط مک کال و مقامات جمهوری‌خواه، در کمیته به وزارت‌خانه ارسال شده بود. با این حال، این وزارت اطلاعاتی در مورد تخلیه از افغانستان در آن زمان ارائه نکرد زیرا مک کال در اقلیت بود.

 به گزارش سی ان ان، برخلاف دسترسی نداشتن به پرونده‌ها و مصاحبه با مقامات وزارت خارجه، جمهوری‌خواهان گزارش خود را علیه خروج دولت بایدن از افغانستان در سال ۲٠۲۱ ادامه دادند و اکنون از زمانی که جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس را در اختیار دارند و قدرت بیشتری برای استخراج اطلاعات بیشتر از دولت دارند، جدول تغییر کرده است.

بیانیه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره خروج آمریکا از افغانستان؛ 
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با خروج آمریکا از افغانستان اعلام کرد که دشمنان آمریکا جسورتر شده‌اند و این کشور پس از تخلیه "بی نظم و مرگبار" دولت بایدن از افغانستان دوباره به پناه‌گاه امن تروریست‌ها تبدیل شده است. در نامه ۱٠ صفحه‌ی مک کال آمده است:" برخلاف درخواست اسناد و اطلاعات در مورد عقب‌نشینی به اگست ۲٠۲۱، دولت بایدن از ارائه شفافیتی که شهروندان کشور ما شایسته آن هستند به کنگره خودداری کرده است.

مک کال نوشت:" این پوچ و شرم‌آور است که دولت بایدن بارها درخواست‌های نظارتی طولانی‌مدت ما را رد کرده و به پنهان‌کاری اطلاعات مربوط به خروج ادامه می‌دهد."

مک کال در ادامه ضمن انتقاد از دولت بایدن اظهار داشت:" در صورت تداوم عدم رعایت، کمیته از مقاماتی که در اختیار دارد برای اجرای این درخواست‌ها در صورت لزوم از جمله از طریق یک فرآیند اجباری استفاده خواهد کرد."

نیروهای ایالات متحده پس از دو دهه حضور نظامی در ۳۱ اگست ۲٠۲۱ از افغانستان عقب‌نشینی کردند. جمعیت افغانستان پس از تسلط طالبان در ۱۵ اگست ۲٠۲۱ با یک بحران اقتصادی، انسانی و امنیتی عمیق مواجه شده است. ایالات متحده پس از دو دهه جنگ، ده‌ها هزارا نفر از دست داد و تریلیون‌ها دالر خرج شد، طالبان دولت اشرف غنی را در کابل سرنگون کردند و به قدرت بازگشتند.

مطالب بیشتری در این بخش