محل تبلیغات شما

<--306px-->
‏ ذبیح‌الله مجاهد: ‏ ذبیح‌الله مجاهد:

‏ ذبیح‌الله مجاهد:" بادرک نگرانی کشورها، تمام امور را طبق شریعت اسلامی، تنظیم می‌کنیم؛

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در واکنش به بیانیه‌ی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد محدویت‌ها بر زنان می‌گوید که این گروه با درک نگرانی کشورها، تلاش می‌ورزد تا تمامی امور را در «پرتو شریعت اسلامی» تنظیم کند.

زیرا به گفته‌ی مجاهد، طالبان روی احساس مسئولیت در برابر دین و مردم، نمی‌توانند به «اقدام‌های غیرشرعی» در افغانستان اجازه بدهند.

‏آقای مجاهد امروز (شنبه، ۲۴جدی) در توییترش نوشته است: "ایجاب می‌کند که سازمان‌های جهانی و کشورها، حالت کشور ما و خواست‌های دینی ملت ما را درک کنند و موضوعات بشری هم‌چنان کمک‌های انسانی را با مسائل سیاسی ربط ندهند."

سخن‌گوی طالبان می‌افزاید که آنان در مطابقت با اصول دینی و ارزش‌های کشور، آماده هم‌کاری در تمامی بخش‌ها با کشورها اند.

این در حال‌ست که یازده عضو شورای امنیت سازمان ملل شامل بریتانیا، امریکا، سوئیس، آلبانیا، برازیل، اکوادور، فرانسه، گابن، جاپان، مالت و امارات متحده عربی با ابراز نگرانی از وضعیت زنان و دختران در افغانستان از طالبان خواسته‌اند تا تمام اقدام‌های ظالمانه علیه زنان را به گونه‌ی فوری لغو کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته (جمعه، ۲۳جدی) در پایان نشست سری در بیانیه‌ی‌ مشترک تأکید کردند که طالبان باید به حقوق زنان و دختران در تمام جنبه‌های جامعه احترام بگذارد. 

مطالب بیشتری در این بخش