محل تبلیغات شما

<--306px-->
هند و آمریکا انفجار بمب داعش در بیرون ساختمان وزارت خارجه در کابل را محکوم کردند؛ هند و آمریکا انفجار بمب داعش در بیرون ساختمان وزارت خارجه در کابل را محکوم کردند؛

هند و آمریکا انفجار بمب داعش در بیرون ساختمان وزارت خارجه در کابل را محکوم کردند؛

هند روز جمعه انفجار مرگ‌بار در نزدیکی وزارت خارجه در پایتخت افغانستان را که منجر به کشته شدن حداقل ۲٠ نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر شد، محکوم کرد.

 آریندام باغچی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه هند در توئیتر خود نوشت:" هند حمله‌ی تروریستی در کابل را که منجر به کشته شدن چندین غیرنظامی بی‌گناه و زخمی شدن بسیاری شد، به شدت محکوم می‌کند."

 وی افزود:" ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغ‌دار ابراز می‌کنیم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم."

در همین حال، توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان نیز این حمله را محکوم کرد و در توئیتر نوشت:" من به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی امروز در کابل صمیمانه تسلیت می‌گویم، گزارش‌های مبنی بر کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر را مشاهده کرده‌ام، این خشونت هیچ هدفی ندارد."

 این حمله با محکومیت هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز مواجه شد. یوناما نوشته است:" ما حمله خارج از وزارت امور خارجه در کابل را محکوم می‌‌کنیم. گزارش‌ها از تلفات متعدد از جمله غیرنظامیان و افزایش ناامنی مایه نگرانی شدید است. ما به خانواده های آسیب دیده تسلیت می گوییم."

مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفت؛
دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. در بیانیه‌ی که در ۱۲ جنوری منتشر شد؛ این سازمان تروریستی اعلام کرد که یک "شهادت طلب" که خیبر القندهاری نام دارد، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است. در زمان انفجار، کارمندان و محافظان وزارت خارجه افغانستان در دروازه‌ی این وزارت‌خانه تجمع کرده بودند.

خبرگزاری اعماق داعش گزارش داد که چند دیپلمات در حال گذراندن دوره دیپلمات وزارت‌خانه بودند که بمب منفجر شد و منجر به تلفات جانی شد.

خالد زدران، سخن‌گوی قوماندانی امنیه کابل، در بیانه‌ی جداگانه خاطرنشان کرد که این انفجار منجر به تلفات انسانی شده است.

 چندین سفارت از جمله ترکیه و چین در منطقه حادثه وجود دارد که این موضوع برای آن‌ها نیز نگرانی‌های امنیتی را برانگیخته است.

 سوززا، مدیر این سازمان غیردولتی در افغانستان، به نقل از طلوع نیوز، گفت:" ما بیش‌تر از ۴٠ بیمار را در شفاخانه دریافت کرده‌ایم، تعیین رقم نهایی دشوار است، ما به پاسخ‌گویی ادامه می‌دهیم."

گزارش‌ها حاکی از آن است که بمب‌گذار قصد داشت وارد وزارت خارجه افغانستان شود اما، در نیت خود شکست خورده است.

 در ابتدا، زدران تلفات را ۵ نفر اعلام کرده بود.

این انفجار زمانی رخ داد که هیئت چینی در حال برگزاری نشست با طالبان در وزارت امور خارجه بود.

 مهاجر فراهی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، به خبرگزاری‌ها گفت که قرار بود در آن زمان که این انفجار رخ داد، هیئت چینی در وزارت خارجه طالبان حضور داشته باشد.

فراهی افزثده است:" مجروحان، روی زمین افتاده بودند، فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند، شیشه‌های پنجره شکسته شد اما، ظاهراً هیچ آسیب عمده‌ی به ساختمان‌ها وارد نشده است.

 یک آژانس بشردوستانه ایتالیایی(سازمان غیردولتی اورژانس در کابل) اشاره کرد که حداقل ۴٠ زخمی وجود دارد و انتظار می‌رود که تلفات افزایش یابد.

 داعش-K، در تلگرام یک به‌روزرسانی منتشر کرد که در آن می‌گوید:" بسیاری از کارمندان "دیپلماتیک" در میان کشته‌شدگان هستند."

 داعش از زمان سقوط کابل به دست طالبان در سال ۲٠۲۱، پس از عقب‌نشینی ارتش آمریکا، حملات خود را در خاک افغانستان تشدید کرده است.

مطالب بیشتری در این بخش